Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Na podstawie wprowadzonych danych program umożliwia wykonanie zestawień, umożliwiających prawidłowe wypełnienie następujących sprawozdań do GUS:
F-03 - sprawozdanie o stanie i ruchu środków trwałych
SG-01 - statystyka gminy: środki trwałe
Przed wykonaniem zestawienia należy uzupełnić niezbędne dane dodatkowe:
w kartotece środka trwałego na zakładce Opis: Zakup (nowy, używany, otrzymany), Z importu, Leasing finansowy, Kierunek inwestowania
w dokumentach zakupu: Rodzaj zakupu, Finansowanie - jeśli nie wykorzystujemy (nie ewidencjonujemy) dokumentów zakupu/sprzedaży, wtedy informacje o nakładach na budowę środka pobierane są bezpośrednio z operacji (przyjęcie, modernizacja)
w bibliotece lokalizacji: Gmina, Powiat, Województwo
Zestawienie GUS F-03 dostępne jest z pozycji menu głównego Raporty. Przed wykonaniem określamy:
Od miesiąca, roku, Do miesiąca, roku - roczny okres zestawienia
Selekcja - możemy zawęzić raport do środków np. z danej grupy, lokalizacji, czy działu lub do pozycji uprzednio podświetlonych (Shift áâ na liście)
Grupowanie - zbiorcze zestawienie (Razem) lub odzielne zestawienia dla różnych grup środków lub działów
UWAGA. Przy sporządzaniu zestawienia SG-01 dobrze jest bibliotekę działów wykorzystać jako działy gospodarki, wpisać w niej prowadzone rodzaje działalności, następnie przypisać je przy każdym środku. Wtedy w zestawieniu ustawiamy Grupowanie na Działy i otrzymamy dane z podziałem na rodzaje prowadzonych działalności, potrzebne do wypełnienia załączników zestawienia SG-01.