Tabele użytkownika - Instrukcja obsługi programu R2środki, R2środkiPRO, R2środkiSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2środki



Tabele użytkownika

Tabele użytkownika

Parametryzacja systemu

Tabele użytkownika służą do ewidencjonowania szczególnych danych użytkownika: bibliotek.

Przypuśćmy, że chcemy utworzyć bibliotekę wymiarów, przypisywanych później do środków trwałych. Tworzymy nową tabelę użytkownika i na zakładce DEFINICJA wpisujemy:

  • Nazwa - nazwa identyfikująca nową tabelę w programie (będzie to również nazwa okna skojarzonego z tą tabelą)

  • Tabela - nazwa tabeli w bazie danych (musi to być nazwa unikalna, niezawierająca polskich liter ani znaków specjalnych)

  • Rodzaj - do wyboru:

    • Biblioteka - skojarzone z tabelą okno zostanie utworzone w menu Okna - Biblioteki użytkownika jako biblioteka do zasilania danymi innych tabel (głównie dla pól typu Lookup)

    • Do tabeli - tabela będzie w relacji master-detail, do tabeli, którą należy podać niżej. W oknie bazodanowym, do którego tabeli nowa tabela pozostaje w relacji master-detail, pojawi się ikonka z rozwijalnym menu

  • Do tabeli - jeśli w polu Rodzaj wybrano wartość "Do tabeli", należy tutaj podać z jaką tabelą nadrzędną (master) należy połączyć nową tabelę (detail)

  • Bin - zaznaczenie tej opcji spowoduje umieszczenie nowej tabeli w bazie danych ogólnych, a nie w bazie firmy. Używane w przypadku bibliotek wspólnych dla wielu firm (np. biblioteka walut)

  • Widoczna - tabela (okno skojarzone z tą tabelą) będzie widoczne w menu Okna - Bibloteki użytkownika

  • Formatka z pozycjami - zostanie utworzone okno skojarzone z tą tabelą w formie formatki typu 'Lista-Pozycja-Razem'

Na zakładce UPRAWNIENIA wpisujemy grupy użytkowników, które mogą mieć dostęp do nowej tabeli.

Listę pól nowej tabeli uzupełniamy w polach użytkownika. Dla naszej przykladowej biblioteki wymiarów będą to pola:

  1. Wymiar - pole rodzaju Data w tabeli WYMIARY

  2. X_IWymiaru - pole rodzaju Data w tabeli ŚRODKI TRWAŁE

  3. Wymiar - pole rodzaju Lookup w tabeli ŚRODKI TRWAŁE, powiązane odpowiednio z tabelą WYMIARY

UWAGA. W tabeli użytkownika pola systemowe (np. identyfikator rekordu X_I) tworzą się automatycznie i nie musimy ich wprowadzać w polach użytkownika.