Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Po wprowadzeniu środka na listę i przyjęciu do użytkowania automatycznie tworzy się plan amortyzacji. Szybki dostęp do planu umożliwia skrót Shift Ctrl A.
W szczególnych przypadkach plan możemy modyfikować samemu . W tym celu należy ustawić się na odpowiednim miesiącu, przejść na zakładkę Pozycja i wprowadzić nową wartość pola Plan.
Przy jakichkolwiek zmianach w parametrach środka, na przykład po zmianie wartości początkowej plan aktualizuje się automatycznie.
Automatyczną aktualizację planu można wykonać samemu funkcją Aktualizacja planu dostępna pod prawym przyciskiem myszy. Plan zawsze aktualizuje się automatycznie od miesiąca, w którym nie wykonano jeszcze odpisu, czyli nie zostanie zmieniony w miesiącach, w których dokonano już odpisów, natomiast przywróci automatycznie obliczany plan dla miesięcy jeszcze nie odpisanych.
UWAGA. Wszelkie zmiany w planie (zarówno ręczne jak i automatyczne) dokonywane mogą być tylko w miesiącach, w których nie wykonano jeszcze odpisu amortyzacyjnego.
Plan amortyzacji wszystkich lub wybranych środków na dany rok możemy wydrukować. W tym celu należy w menu głównym Raporty wybrać pozycję Roczny plan amortyzacji (patrz Zestawienia i dokumenty - Tabela amortyzacyjna).
Po przygotowaniu planu możemy przystąpić do wykonywania odpisów amortyzacyjnych za poszczególne miesiące.
W oknie Amortyzacja mamy wgląd nie tylko w plan amortyzacji, ale również, po wykonaniu odpisów, we wszystkie kwoty występujące na wydruku tabeli amortyzacyjnej w pozycji odpowiadającej temu środkowi.