Edytor makiet - Instrukcja obsługi programu R2środki, R2środkiPRO, R2środkiSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2środki



Edytor makiet

Edytor makiet

Makiety dokumentów

Wzór makiety przygotowujemy w języku HTML. Oprócz standardowego języka HTML program wymaga pewnych dodatkowych danych:

  • 21 pierwszych linii przeznaczona jest na ustawienie konfiguracji wydruku w programie

  • między znakami # wstawiane są instrukcje interpretowane przez program

Wzór makiety modyfikujemy na zakładce Źródło.

Przy modyfikacji i tworzeniu nowych dokumentów trzymamy się następujących zasad:

  • wzorujemy się na wcześniej utworzonych lub standardowych makietach

  • używamy standardowego języka HTML

  • niestandardowe instrukcje interpretowane przez program (#...#) wstawiamy klikając w zaplanowanym miejscu prawym klawiszem myszy

  • przechodząc na zakładkę Podgląd możemy od razu zobaczyć efekt swojej modyfikacji

W przygotowywanym wzorze oprócz układu ramek i stałych tekstów chcielibyśmy umieścić jakieś dane wypełniane w momencie wydruku przez program. W tym celu w wybranym miejscu klikamy prawym klawiszem myszy i wybieramy odpowiednio:

  • Wstaw dane - podczas wydruku symboliczny znacznik zastąpiony zostanie faktyczną wartością, np. w miejscu #F_Nazwa# podstawi się nazwa aktualnej firmy

    Dla zestawień SQL możemy wybrać pola od #SQL_00# do #SQL_99#. Odpowiadają one kolejności pól, jakie pokażą się na zestawieniu.
  • Wstaw znaki sterujące - podczas wydruku symboliczny znak sterujący zostanie zastąpiony jakąś wartością, np. znacznik #bgCiemny# zostanie zamieniony na odpowiednią wartość kolor systemowego wybrany w programie, wykaz znaków sterujących:

    • #SON# - Zmienia czcionkę na ARIAL i zmniejsza rozmiar

    • #SOF# - Wyłącza #SON#'

    • #AON# - Zmień czcionkę na ARIAL i wytłuść

    • #AOF# - Wyłącza #AON#'

    • #bgBiały# - Zmienny kolor systemowy

    • #bgJasny# - Zmienny kolor systemowy

    • #bgPośredni# - Zmienny kolor systemowy

    • #bgCiemny# - Zmienny kolor systemowy

    • #bgCzarny# - Zmienny kolor systemowy

    • #_bgBiały# - Stały kolor systemowy (niezależny od ustawień z/bez odcieni szarości)

    • #_bgJasny# - Stały kolor systemowy (niezależny od ustawień z/bez odcieni szarości)

    • #_bgPośredni# - Stały kolor systemowy (niezależny od ustawień z/bez odcieni szarości)

    • #_bgCiemny# - Stały kolor systemowy (niezależny od ustawień z/bez odcieni szarości)

    • #_bgCzarny# - Stały kolor systemowy (niezależny od ustawień z/bez odcieni szarości)

    • #_KolorRamki# - Tak jak #_bgCiemny#, ale do użycia w stylach

    • #KolorRamki# - Tak jak #bgCiemny#, ale do użycia w stylach

    • #Pole_wyboru# - Pole wyboru (kwadrat pusty)

    • #Pole_wyboru_c# - Pole wyboru (kwadrat czarny)

    • #X# - Znacznik (X)

    • # # - Znacznik ( )

    • #Pole_wyboru_x# - Pole wyboru (zaznaczone)

    • #Pole_wyboru_puste# - Pole wyboru (puste)

    • #Kontrolka_SQL_0..9# - Kontrolka zestawienia SQL (kolejność odpowiada użytym kontrolkom z zestawienia)

  • Wstaw pętle - jeśli we wstawionej pętli wstawimy dane, np.
    #LOOP Środki trwałe#
    Nazwa: #ST_Skrót_nazwy# Nr ewidencyjny: #ST_Nr_ewid.#
    #ENDLOOP#
    otrzymamy listę nazw i nr ewidencyjnych środków trwałych

  • Wstaw warunek - używamy, jeśli chcemy umieścić fragment tekstu drukowany tylko wtedy, gdy spełniony zostanie odpowiedni warunek, np.
    #IF ST_Wartość_początkowa#>0
    wartość początkowa środka jest większa od zera
    #ELSE#
    w przeciwnym wypadku
    #ENDIF#
    jeśli wartość początkowa środka jest większa od zera to zostanie wydrukowany tekst "wartość początkowa środka jest większa od zera", a w przeciwnym wypadku tekst "w przeciwnym wypadku"

  • Wstaw funkcję - możemy wykonywać proste operacje na kwotach i wyrazach, lista dostępnych funkcji:

    • Oblicz - oblicza wyrażenie arytmetyczne np: $Oblicz{#ST_Wartość_początkowa#-#ST_Amortyzacja#}

    • Słownie - podaje słowną interpretację kwoty np: #ST_Wartość_początkowa#$Słownie

    • Duże litery - drukuje dane dużymi literami np: #ST_Nazwa#$Dużymi

    • Suma - podaje sumę dowolnego pola np: #ST_Wartość_początkowa#$Suma

    • Wartość bezwzględna - podaje wartość bezwzględną kwoty np: #STO_Wartość#$Abs

    • Znak - podaje i-ty znak dowolnego pola np: #ST_Nr_ewid#$Znak[1]

Zmodyfikowaną makietę zapisujemy klikając w przycisk .