Użytkownicy - Instrukcja obsługi programu R2środki, R2środkiPRO, R2środkiSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2środki



Użytkownicy

Użytkownicy

PARAMETRYZACJA SYSTEMU

Przed rozpoczęciem normalnej pracy należy określić listę osób obsługujących program. W przypadku, gdy program jest obsługiwany przez więcej niż jedną osobę, można każdemu użytkownikowi przyporządkować własne ustawienia parametrów i ustalić, jakie operacje i przez kogo mogą być wykonywane.

UWAGA. W przypadku wersji jednostanowiskowej, jeśli program będzie użytkowany najczęściej przez tą samą osobę, rozdziały dotyczące użytkowników możemy na razie pominąć.

Do listy użytkowników wchodzimy po kliknięciu   lub Zbiory - Wybór użytkownika. Nowego użytkownika wprowadzamy klawiszem Ins lub klikając . Wpisujemy:

  • Nazwa - symboliczny identyfikator użytkownika wprowadzany podczas wyboru użytkownika (czyli uruchomienia programu lub zmiany użytkownika)

  • Nazwisko, Imię - nie jest wymagane, gdyż wszędzie posługujemy się symboliczną nazwą użytkownika

  • Hasło - hasło dostępu które każdy użytkownik może później samodzielnie zmieniać z pozycji menu głównego Ustawienia - Hasło użytkownika

  • Wymuszaj zmianę hasła co 30 dni - po zaznaczeniu tej opcji program będzie żądał zmiany hasła co 30 dni

  • Użyj silnych haseł - po zaznaczeniu tej opcji program będzie wymuszał wprowadzenie hasła co najmniej 8 znakowego zawierającego małe i duże litery

  • Grupa praw dostępu - przydzielamy użytkownika do grupy użytkowników, dla której określone są prawa dostępu do poszczególnych okien i funkcji programu, zmiany praw dostępu danej grupy lub wprowadzenie nowej grupy możemy dokonać, wchodząc do pozycji Grupy użytkowników z poziomu menu głównego Zbiory - Narzędzia

Lista użytkowników (wraz z możliwością jej modyfikacji) dostępna jest tylko dla Administratora (ADMIN), inny użytkownik wybierając z menu głównego funkcję Zbiory - Wybór użytkownika ma tylko możliwość zmiany użytkownika.

Dodatkowe opcje ustawiane przez Administratora:

  • Może logować się zdalnie - udostępnienie temu użytkownikowi zdalnego dostępu do programu, czyli możliwość uruchamiania klienta aplikacji jako ten użytkownik

  • Zalogowany na - informacja o użytkownikach podłączonych do bazy, podana jest nazwa komputera użytkownika aktualnie pracującego w programie

  • Zakończ sesję - w szczególnych przypadkach można odłączyć pracującego już (zalogowanego) użytkownika

  • Żądania zakończenia sesji - informacja, że użytkownik jest w trakcie odłączania (żądanie zostało wysłane lecz nie zostało jeszcze wykonane)

  • Zablokowany przez administratora - zaznaczenie tej opcji uniemożliwi zalogowanie się danego użytkownika do programu
    UWAGA 1. W przypadku prac konserwacyjnych można zablokować wszystkich użytkowników (oprócz administratora) jednocześnie, wybierając funkcję Zablokuj wszystkich użytkowników z menu kontekstowego. Po zakończeniu prac funkcja Odblokuj wszystkich użytkowników przywróci możliwość logowania wszystkim użytkownikom.
    UWAGA 2. Zablokowanie użytkowników nie spowoduje odłącznia użytkowników już pracujących, ale po ich odłączeniu (Zakończ sesję) nie pozwoli na ich powtórne wejście.

  • Włącz śledzenie operacji bazodanowych - po zaznaczeniu w ewidencji operacji wykonywanych przez użytkownika zapisywane będą informacje o wprowadzaniu (F7), modyfikacji (F6) i kasowaniu (F8) rekordów w bazie danych

  • Nie pokazuj komunikatów dla długich operacji - w przypadku seryjnych operacji lub dłuższych zestawień można wyłączyć komunikaty ostrzegawcze pojawiające się w trakcie operacji w zamian za raport pojawiający się po zakończeniu operacji - włączenie tej opcji pozwoli na wykonanie operacji bez zatrzymania w przypadku opuszczenia stanowiska pracy przez użytkownika

  • Pokaż log użytkownika - ewidencja głównych operacji wykonywanych przez użytkowników