Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Każdy przygotowany w programie wydruk (np. ewidencja środków, tabela amortyzacyjna itd.) pojawia się w oknie Przegląd wydruku, gdzie można go przejrzeć oraz klikając w odpowiednie przyciski:
Drukuj - wydrukować na drukarce, ten sam efekt uzyskamy naciskając klawisz Enter lub klawisze Ctrl P albo Alt D.
Eksportuj do pliku w formacie PDF - zapisać na dysku w formacie PDF, np. po to, żeby komuś go przekazać lub przesłać.
Eksportuj do edytora tekstu - wysłać do zewnętrznego edytora po to, aby przed wydrukiem dokonać jakichś drobnych modyfikacji. Chodzi tu o edytor, który potrafi edytować pliki w formacie HTML. Może to być Microsoft Word lub np. NVu - dobry darmowy edytor HTML. Wcześniej należy wskazać plik wykonywalny edytora w menu Ustawienia - Środowisko na zakładce Eksport.
Edytuj - poprawić przed wydrukiem w notatniku systemowym.
Różnica między Eksportuj do edytora tekstu a Edytuj polega na tym, że w edytujemy wydruk graficznie, a w poprawiamy Źródłowy kod HTML, co jest trudniejsze i wymaga pobieżnej choćby znajomości języka HTML.
UWAGA. Drobnych modyfikacji przed wydrukiem możemy dokonać bezpośrednio przy przeglądzie wydruku, klikając dwukrotnie myszą na tekście, który chcemy zmodyfikować. Tekst ten podświetli się na żółto, modyfikację powinien zakończyć Enter
Wyślij jako e-mail - wysłać pocztą internetową jako załącznik w formacie PDF lub HTML. Zalecamy PDF, gdyż uniemożliwia nieautoryzowaną modyfikację przesłanego wydruku. Wcześniej należy prawidłowo ustawić parametry serwera SMTP w menu Ustawienia - Środowisko na zakładce Internet.
Zapisz wydruk jako... - zapisać na dysku w formacie HTML
W przypadku wydruków seryjnych przycisk Drukuj wszystko spowoduje wydrukowanie serii dokumentów, natomiast przycisk Drukuj wydrukuje tylko wybrany dokument.
Przed wydrukiem lub wykonaniem innej z opisanych wyżej operacji możemy:
Poprzednia strona, Następna strona - przejrzeć poszczególne strony przygotowanego do wydruku dokumentu, o ile oczywiście dokument składa się z kilku stron.
Powiększ czcionkę, Pomniejsz czcionkę - zmienić wielkość liter. Zmiana wielkości czcionki zapamiętana będzie przy kolejnych wydrukach danego dokumentu.
Ustawienia drukarki - zmienić ustawienia drukarki lub wybrać inną drukarkę. Jeśli chcemy tylko zmienić drukarkę, to wygodniej jest to zrobić przed samym wydrukiem w oknie Wydruk - patrz niżej.
Właściwości F4 - zmienić czcionkę, marginesy, orientację oraz odcienie szarości. Zmiany te dotyczą tylko bieżącego rodzaju dokumentu i będą wykorzystane przy kolejnych wydrukach tego rodzaju dokumentu. Zmiany odcieni szarości dla wszystkich wydruków możemy dokonać w menu Ustawienia - Środowisko na zakładce Wydruki.
Po kliknięciu przycisku Drukuj pojawia się okienko Wydruk, w którym określamy opcje i parametry wydruku:
Drukarka - drukarka na jaką zostanie wysłany wydruk. Wszystkie wydruki drukują się prawidłowo na dowolnych drukarkach laserowych lub atramentowych.
Strony wydruku - określamy czy chcemy drukować Wszystkie, czy tylko wybrane Od-do strony wydruku. Możemy również wybrać strony tylko Parzyste lub Nieparzyste co jest przydatne jeśli chcemy wydrukować dwustronnie, a nie posiadamy drukarki z dupleksem, więc sami musimy przekładać kartki w drukarce
Kopie - po określeniu Ilości kopii program sam wyliczy Ile kartek zajmie w całości nasz wydruk
Drukuj jako jeden dokument - zaznaczamy przy wydrukach na drukarce z dupleksem, tzn. takiej która sama potrafi wydrukować na obu stronach jednej kartki
Wstaw brakujące parzyste strony (duplex) - zaznaczamy w przypadku wydruku na dupleksie dokumentu wielostronicowego.
Po kliknięciu przycisku Wyślij jako e-mail pojawia się okienko Wysyłanie wydruku, w którym określamy adresata poczty, treść wiadomości i inne parametry:
Adres e-mail - adres na jaki wysłać pocztę. Można wysłać wiadomość jednocześnie do kilku adresatów, w tym wypadku adresy należy rozdzielić przecinkami. Po kliknięciu przycisku pojawi się okno Książka adresowa, z którego możemy wprost wybrać adresata.
Temat - temat wiadomości
Opis - zawartość tekstową wiadomości
Format - format załączonego wydruku - HTML lub PDF