Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Po wykonaniu odpisów amortyzacyjnych program może utworzyć dekret księgowy (lub dowód wewnętrzny), jeśli w danych firmy ustawiono w polu Rozliczenia wartość ksiega przychodów i rozchodów, będący podstawą do zaksięgowania tych odpisów.
Przed wygenerowaniem dekretu księgowego należy prawidłowo zdefiniować jego szablon - patrz Parametryzacja systemu - Definicje dekretu księgowego. Można również wykorzystać jeden z kilku wstępnie przygotowanych szblonów. Przykład różnych sposobów dekretacji znajdziemy również w rozdziale Struktura kosztów.
Program umożliwia przygotowanie dekretu dla wszystkich lub wybranych środków. W celu wykonania dekretu, należy w menu głównym Raporty wybrać pozycję Dekret księgowy i wypełnić:
Nazwa - wybieramy szablon wstępnie przygotowanego dekretu lub wcześniej zdefiniowanego własnego dekretu
Miesiąc, Rok - okres dekretacji
Selekcja - możemy ograniczyć dekret do środków np. z danej grupy czy lokalizacji lub do pozycji uprzednio podświetlonych (Shift áâ na liście) oraz do dodatkowych właściwości środków
Uwaga. Żeby usunąć np. wybraną grupę należy wcisnąć Del lub Backspace
Układ
Zwiń dekret wg - możliwość zagregowania i podsumowania kwoty dla tych samych pozycji dekretu, różniących się na przykład opisem
Uporządkowanie - kolejność pozycji dekretu rozdzielonych dla poszczególnych środków
Grupowanie (strony) - możliwość wydrukowania oddzielnych dekretów dla każdego rodzaju czy grupy środków, pozycja Razem utworzy wspólny dekret dla wszystkich środków
Przed wykonaniem dekretu lub dowodu wewnętrznego dobrze jest utworzyć zbiorcze zestawienie wykonanej amortyzacji, dostępny z pozycji menu głównego Raporty - Amortyzacja miesięczna (patrz Zestawienia i dokumenty - Tabela amortyzacyjna).