Dekret księgowy - Instrukcja obsługi programu R2środki, R2środkiPRO, R2środkiSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2środki



Dekret księgowy

Dekret księgowy

ZESTAWIENIA I DOKUMENTY

Po wykonaniu odpisów amortyzacyjnych program może utworzyć dekret księgowy (lub dowód wewnętrzny), jeśli w danych firmy ustawiono w polu Rozliczenia wartość ksiega przychodów i rozchodów, będący podstawą do zaksięgowania tych odpisów.

Przed wygenerowaniem dekretu księgowego należy prawidłowo zdefiniować jego szablon - patrz Parametryzacja systemu - Definicje dekretu księgowego. Można również wykorzystać jeden z kilku wstępnie przygotowanych szblonów. Przykład różnych sposobów dekretacji znajdziemy również w rozdziale Struktura kosztów.

Program umożliwia przygotowanie dekretu dla wszystkich lub wybranych środków. W celu wykonania dekretu, należy w menu głównym Raporty wybrać pozycję Dekret księgowy i wypełnić:

  • Nazwa - wybieramy szablon wstępnie przygotowanego dekretu lub wcześniej zdefiniowanego własnego dekretu

  • Miesiąc, Rok - okres dekretacji

  • Selekcja - możemy ograniczyć dekret do środków np. z danej grupy czy lokalizacji lub do pozycji uprzednio podświetlonych (Shift áâ na liście) oraz do dodatkowych właściwości środków
    Uwaga. Żeby usunąć np. wybraną grupę należy wcisnąć Del lub Backspace

  • Układ

    • Zwiń dekret wg - możliwość zagregowania i podsumowania kwoty dla tych samych pozycji dekretu, różniących się na przykład opisem

    • Uporządkowanie - kolejność pozycji dekretu rozdzielonych dla poszczególnych środków

    • Grupowanie (strony) - możliwość wydrukowania oddzielnych dekretów dla każdego rodzaju czy grupy środków, pozycja Razem utworzy wspólny dekret dla wszystkich środków

Przed wykonaniem dekretu lub dowodu wewnętrznego dobrze jest utworzyć zbiorcze zestawienie wykonanej amortyzacji, dostępny z pozycji menu głównego Raporty - Amortyzacja miesięczna (patrz Zestawienia i dokumenty - Tabela amortyzacyjna).