Likwidacja wyposażenia - Instrukcja obsługi programu R2środki, R2środkiPRO, R2środkiSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2środki



Likwidacja wyposażenia

Likwidacja wyposażenia

Operacje wyposażenia

Ewidencja wyposażenia powinna zawierać wszystkie aktualnie użytkowane pozycje. W przypadku sprzedaży, zepsucia, zaginięcia lub innej przyczyny powodującej, że nie mamy już danej pozycji na stanie, musimy ją również zlikwidować w programie. W tym celu po odnalezieniu właściwej pozycji wyposażenia przechodzimy do okna Operacje. Wprowadzamy nową operację Likwidacja całkowita i uzupełniamy:

  • Data likwidacji - data zakończenia użytkowania (faktury sprzedaży) tego składnika wyposażenia
    UWAGA. Data likwidacji musi być większa od daty zamknięcia (patrz Bieżąca data i okres). Podobnie nie da się poprawić ani usunąć wpisu zlikwidowanego w zamkniętym okresie.

  • Przyczyny - przy podawaniu przyczyn likwidacji można skorzystać z biblioteki
    UWAGA. Przejście do nowej linii umożliwia Shift Enter, natomiast szybkie wywołanie biblioteki Ctrl Enter.

  • Wartość, Ilość - możliwe do wpisania w przypadku częściowej likwidacji, przy likwidacji całkowitej określana jest automatycznie

  • Dokument sprzedaży

    • Data - data faktury sprzedaży

    • Nr - numer faktury

    • Nabywca - wybieramy z biblioteki kontrahentów lub tworzymy nowego klawiszem Ins

    • Kwota - kwota netto albo całej faktury sprzedaży albo tylko pozycji związanej z tym wyposażeniem - w zależności jaką konwencję przyjmiemy

Po wprowadzeniu danych związanych z likwidacją możemy wydrukować (F2) dokument Likwidacja wyposażenia.

Likwidacja wyposażenia nie powoduje fizycznego usunięcia pozycji z listy, lecz zaznaczenie tej pozycji jako nieużytkowanej. Później we właściwościach (F4) określamy, czy chcemy widzieć tylko pozycje użytkowane, czy wszystkie. Tak więc likwidacja pozycji pozostawia ją w ewidencji do celów historycznych.