Rozliczanie płatności możemy prowadzić bezpośrednio w oknie z fakturami lub PZ albo za pośrednictwem modułu
Kasa/Bank. Pierwsze rozwiązanie jest wygodne, jeśli wystawiamy niewiele dokumentów (kilkanaście miesięcznie), natomiast drugie, jest prowadzimy pełną księgowość lub wystawiamy dużo faktur i PZ (kilkadziesiąt lub więcej miesięcznie). Poniżej opiszemy, jak zacząć korzystanie z tego drugiego sposobu.

1. Klikając w oknie głównym w przycisk

wchodzimy do okna
Kasa/Bank, które umożliwia sporządzenie
raportów kasowych i bankowych. Nowy raport tworzymy klawiszem
Ins lub klikając w ikonę

. Wybieramy odpowiedni rodzaj raportu: kasowy (gotówka) lub bankowy(przelewy). Wybieramy odpowiednio kasę lub rachunek bankowy oraz okres, który ma obejmować ten raport (zwykle konkretny dzień, ale może to być również tydzień lub dowolny inny okres). Zatwierdzamy raport przyciskiem

.
2. Naciskając Enter na wprowadzonym raporcie przechodzimy do okienka Pozycje raportu... gdzie możemy wprowadzać konkretne wpłaty i wypłaty. Po naciśnięciu Insert mamy do wyboru:

- KP (wpłata gotówki), KW (wypłata gotówki) lub Inny (wpłata/wypłata przelew) - po wyborze kontrahenta przechodzimy na zakładkę Dokumenty, naciskając Ctrl Enter otwieramy okno Rozrachunki i wybieramy fakturę/PZ, której dotyczy wprowadzana płatność. Na jednym KP/KW możemy wprowadzić zapłatę za dowolną liczbę faktur/PZ.
- Automatyczne KP/KW - otworzy się lista faktur/PZ, które wystawiono w okresie obejmowanym przez raport i zaznaczono przy wystawianiu jako zapłacone gotówką (przelewem). Po podświetleniu wszystkich (Ctrl A) możemy utworzyć do nich automatyczne KP.
3.
Po wprowadzeniu KP/KW możemy je
wydrukować wybierając z menu drukowania
F2 odpowiednią pozycję. Analogicznie możemy wydrukować cały raport z okna
Raporty kasowe.