Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
04 maja 2020
Po pierwszych dniach funkcjonowania Tarczy Finansowej można wyciągnąć już pierwsze wnioski związane z procedurą składania wniosku oraz głównymi argumentami „za” i „przeciw” korzystania z tej formy wsparcia.
Jest to na tą chwilę najbardziej szeroka forma pomocy dla przedsiębiorców.
Środki pomocowe z Tarczy .1.0 i 2.0 wydają się być za słabe i zbyt zachowawcze, chociaż oczywiście dają pewne możliwości wspomagania przedsiębiorstw w kryzysie.
Tarcza Finansowa PFR to jest inny poziom finansowy pomocy, a przedsiębiorca który ją uzyska będzie mieć szansę przetrwać trudny okres nie tylko przez 3 miesiące (jak przy innych środkach pomocowych). W przypadku tego środka pomocowego tutaj perspektywa jest 12 miesięczna, a tak naprawdę 12 miesięcy karencji w jej spłacie + 24 miesiące na spłatę tej części subwencji, która nie podlega umorzeniu.
Proponuję rozważyć skorzystanie z tego środka pomocowego – skala pomocy jest bardzo duża i nieporównywalna z innymi rozwiązaniami z Tarczy 1.0 lub 2.0.
Jeżeli we wniosku wpiszecie Państwo dane, które automat systemowy uzna w 100% za poprawne – uzyskanie subwencję.
Jeżeli dane nie będą się zgadzały chociaż w jednym elemencie – wynik będzie negatywny, a wniosek odrzucony.
PFR rozpatruje wnioski przy użyciu automatu, który sprawdza prawidłowość deklarowanych kwot lub oświadczeń przedsiębiorcy.
Najpoważniejsze „pułapki” to:
Wg informacji z pochodzących z banków obsługujących składanie wniosków – ten wniosek można składać kilka razy. Jeżeli pomylimy się lub wpiszemy nieodpowiednie dane złóżmy wniosek jeszcze raz. W niektórych jednak przypadkach przy decyzji odmownej należy sprawdzić (najlepiej w banku obsługującym składanie wniosku) czy bardziej zasadne byłoby złożenie odwołania od decyzji.
Najczęściej przedsiębiorcy wskazują miesiąc kwiecień 2020 r. jako bazowy miesiąc spadku obrotów spowodowany COVID-19 i to rodzi kolejne komplikacje przy składaniu wniosku.
Uwaga! Aby skorzystać z pomocy w/w odwołując się do obrotów kwietnia 2020 r. należy:
Mariusz Raszczyk
Doradca podatkowy nr 07166
Wieloletni współpracownik RESET2
Prowadzi biuro rachunkowe VERUM