Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
29 kwietnia 2020
Dnia 28 kwietnia 2020 r. Polski Fundusz rozwoju poinformował o uzyskaniu tzw. notyfikacji Komisji Europejskiej czyli otrzymał zgodę na uruchomienie środków pomocowych z tzw. Tarczy Finansowej PFR.
Szanowni Państwo,
Tarcza ta ma zapewnić firmom wsparcie finansowe w postaci tzw. subwencji finansowej czyli swego rodzaju kredytu, który po spełnieniu określonych warunków może być umorzony nawet w 75%. Środki pochodzące z PFR będą dystrybuowane przez 17 banków komercyjnych oraz większość banków spółdzielczych. Banki te mają uruchomić procedury naboru wniosków w ciągu najbliższych kilku dni.
Po złożeniu wniosku wdrożona zostanie procedura jego weryfikacji.
„Wniosek oparty będzie na oświadczeniach przedsiębiorcy, a jego weryfikację przeprowadzi automatycznie PFR na podstawie danych z banków (identyfikacja, w tym numer NIP), ZUS (zatrudnienie) i Ministerstwa Finansów (m.in. przychód ze sprzedaży za poprzedni rok obrotowy dla MŚP). Po potwierdzeniu tych informacji obliczona będzie wysokość subwencji.” (informacja ze strony PFR).
Po otrzymaniu decyzji następuje podpisanie umowy z PFR. Zapisy tej umowy są bardzo istotne z punktu widzenia przedsiębiorcy, który stara się o subwencję, bo to one będą określały zasady m.in. jej udzielenia, obowiązki informacyjne w trakcie jej trwania i zasady jej częściowego umorzenia.
Pełna treść komunikatu PFR znajduje się na stronie.
Zachęcam do wnikliwego zapoznania się z komunikatem jak również materiałami informacyjnymi PFR dostępnymi na stronie Funduszu oraz Przewodnikiem Antykryzysowym PFR.
Przede wszystkim proszę sprawdzić czy bank który obsługuje Państwa działalność gospodarczą znajduje się na liście banków obsługujących Tarczę Finansową PFR. Jeżeli Państwa bank uczestniczy w programie proponuję skontaktować się z przedstawicielem banku celem uzyskania szczegółowych informacji o warunkach programu, procedurze składania i rozpatrywania wniosków oraz kwestii zapisów umowy dotyczącej tego środka pomocowego.
W dalszej kolejności konieczna będzie analiza danych ekonomicznych charakteryzujących Państwa firmę pod kątem możliwości skorzystania z tego programu oraz analiza zapotrzebowania na środki pomocowe i planowane kierunki ich wydatkowania. Zwracamy uwagę na konieczność dokładnego zdiagnozowania sytuacji firmy, gdyż skorzystanie z tych środków pomocowych związane jest ze spełnieniem szeregu kryteriów zarówno w chwili podpisania umowy i otrzymania subwencji jak również w trakcie całego okresu trwania umowy jak również po jej zakończeniu.
Mariusz Raszczyk
Doradca podatkowy nr 07166
Wieloletni współpracownik RESET2
Prowadzi biuro rachunkowe VERUM