Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
03 sierpnia 2020
Wskazujemy, kto powinien wypełnić i elektronicznie złożyć dokumenty dotyczące gospodarowania odpadami.
29 czerwca 2020 premierę miała nowa wersja systemu bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami zawierająca aktualne sprawozdania odpadowe. System ten umożliwia złożenie dokumentów za 2019 rok na zasadach wprowadzonych w ostatnich miesiącach. W związku z pandemią termin składania rocznych sprawozdań został wydłużony do 11 września 2020 r.
Obowiązek elektronicznego wypełnienia oraz przesłania dokumentów do BDO spoczywa na:
Przedsiębiorcy oraz inne podmioty, na których spoczywa obowiązek złożenia sprawozdania o produktach, opakowaniach, a także o gospodarowaniu odpadami, wskazani są również w ustawie o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.
Sprawozdanie powinno przede wszystkim zawierać: dane identyfikujące dany podmiot, numer rejestrowy, imię i nazwisko lub nazwę podmiotu, adres zamieszkania lub siedziby, numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile został nadany, a w przypadku działalności związanej z bateriami lub akumulatorami – również europejski numer identyfikacji podatkowej. Kolejny zestaw informacji zależy już od tego, do jakiej kategorii należy dany przedsiębiorca. Wszystkie informacje na ten temat można znaleźć po zalogowaniu się do systemu BDO.
Złożenie sprawozdania o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami jest bezpłatne. Wszystko odbywa się elektronicznie za pomocą konta w systemie BDO. Data 11 września 2020 r. wprowadzona została wyłącznie na ten rok. W każdym kolejnym sprawozdanie trzeba będzie złożyć do 15 marca. Dokumenty, na podstawie których zostało ono przygotowane, należy przechowywać przez pięć lat.