Jak rozpocząć pracę w R2firmie - Instrukcja obsługi programu R2firma, R2firmaPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2firma



Jak rozpocząć pracę w R2firmie

Jak rozpocząć pracę w R2firmie

,  

  • Nowy program
    Rozpoczynamy działalność gospodarczą lub przechodzimy na system z obcych programów:

  • Rozszerzenie programu
    Mamy już program , lub i chcemy kontynuować w nim pracę, ale już nie w niezależnym programie, tylko w ramach systemu :
    • rozszerzenie programu /
      • zainstalować program i wczytać licencję
      • uruchomić moduł księgowy i odtworzyć archiwum wykonane w programie R2fk/R2księga (wersja 10.x lub 4.x)
      • korzystać już tylko z programu R2firma (nowy folder na dysku, nowe skróty na pulpicie do dwóch modułów). Z dotychczasowego programu R2fk/R2księga nie należy korzystać. Po jakimś czasie można go usunąć z dysku a jego bazę danych z serwera SQL.
    • rozszerzenie programu
      • zainstalować program i wczytać licencję
      • uruchomić moduł faktury/magazyn i odtworzyć archiwum wykonane w programie R2faktury (wersja 10.x lub 7.x)
      • W przypadku pełnej księgowości:

        • uruchomić moduł księgowy i wprowadzić plan kont (okno PLAN KONT), sprawdzić ustawienia kont (menu Ustawienia - Ustawienia kont)

        • przypisać kontrahentom konta analityczne określone w planie kont (zakładka Podstawienia w oknie Kontrahenci)

        • zaksięgować ręcznie dokument A - Bilans otwarcia z nierozliczonymi fakturami. UWAGA: W kolumnie R wybrać Nie, żeby nie dublować rozrachunków wynikających z faktur wprowadzonych wcześniej w programie R2faktury.

      • korzystać już tylko z programu R2firma (nowy folder na dysku, nowe skróty na pulpicie do dwóch modułów). Z dotychczasowego programu R2faktury nie należy korzystać. Po jakimś czasie można go usunąć z dysku a jego bazę danych z serwera SQL.
    • scalenie programów / i
      • zainstalować program i wczytać licencję
      • uruchomić moduł księgowy i odtworzyć archiwum wykonane w programie R2fk/R2księga (wersja 10.x lub 4.x)
      • uruchomić moduł księgowy i wykonać w nim inicjalizację modułu R2faktury na podstawie dotychczasowej bazy danych programu R2faktury w.10.x lub 7.x zgodnie z opisem w rozdziale INSTRUKCJA ADMINISTRATORA R2fk - INSTALOWANIE PROGRAMU - Inicjalizacja bazy danych - Inicjalizacja z R2faktury. W trakcie inicjalizacji następuje scalenie kontrahentów, raportów kasowych, rozrachunków i innych ewidencji

      • korzystać już tylko z programu R2firma (nowy folder na dysku, nowe skróty na pulpicie do dwóch modułów). Z dotychczasowych programów R2fk/R2księga oraz R2faktury nie należy korzystać. Po jakimś czasie można je usunąć z dysku a ich bazy danych z serwera SQL.