Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies? AKCEPTUJĘ

Aktualności

01
LIP2019

Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) w systemach R2płatnik

Aktualna wersja systemów R2płatnik, R2płatnikPRO i R2płatnikSBO umożliwiają obsługę Pracowniczych Planów Kapitałowych.

W ramach aktualizacji wszystkich systemów, w związku z wprowadzeniem PPK wykonane są następujące modyfikacje:

  1. W danych firmy (zakładka Parametry - Naliczanie) możliwość wprowadzenia informacji o wysokości (%) składki pracodawcy na PPK (podstawowej i dodatkowej).
  2. Dodatkowa ewidencja PPK dla pracownika, obejmująca zgłoszenie, zmianę danych i rezygnację z PPK, zawierająca informacje o okresie obowiązywania oraz zadeklarowanej wysokości (%) składki pracownika na PPK (podstawowej i dodatkowej) - wcześniej należy włączyć Pracownicze Plany Kapitałowe (menu Widok - Konfiguracja pasków narzędzi, zakładka Zatrudnienie).
  3. Dodatkowe pola systemowe, obliczające wysokość składek pracodawcy i pracownika na PPK z możliwością automatycznego dodania tych pól do już istniejących definicji list płac (w definicji listy płac na zakładce Pozycja prawy przycisk myszy i Wstaw pola systemowe PPK).
  4. Wydruk zestawienia składek na PPK (menu Raporty - Raport PPK), obliczonych na listach płac w zadanym okresie z możliwością eksportu do pliku tekstowego lub Excela.


W aktualnej wersji modułu WWW (portalu dla pracowników) zaimplementowano zdalną obsługę PPK:

  1. Wgląd w ewidencję Pracowniczych Planów Kapitałowych dla pracownika.
  2. Wgląd w ewidencję PPK dla użytkownika (przełożonego).
  3. Możliwość samodzielnego wprowadzania deklaracji PPK (zgłoszenie, zmiana, rezygnacja) przez pracowników
  4. Obieg dokumentów PPK, czyli powiadomienie (e-mail) przełożonego o wprowadzonych przez pracownika planowanych modyfikacjach w deklaracjach PPK oraz zdalna możliwość akceptacji planowanych modyfikacji (link do akceptacji) - obieg dokumentów należy najpierw włączyć w programie (menu Ustawienia - Obieg dokumentów, prawy przycisk myszy i Wstaw obieg PPK)


Dodatkowo w wersji 10.x wszystkich systemów przygotowano eksport składek PPK (menu Zbiory - Eksport danych - Eksport składek PPK) do konkretnych funduszy:

  • Nationale-Nederlanden (format XML)
  • Warta (format CSV)


Rozpoczynając obsługę PPK w programie, można seryjnie wprowadzić deklaracje PPK dla wszystkich lub wybranych pracowników. W tym celu na liście pracowników z menu kontekstowego (prawy przycisk myszy) należy wybrać Wprowadź PPK i na zakładce Dane uzupełnić wszystkie informacje. Krótki opis konfiguracji PPK można znaleźć na formum RESET2 w dziale Często zadawane pytania (R2płatnik) - PPK.





Nasi klienci