Mikrorachunki podatkowe i inne nowości w programie R2firma 10.27 - Reset2 producent oprogramowania RESET2 Oprogramowanie
Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies? AKCEPTUJĘ

Aktualności

31
GRU2019

Mikrorachunki podatkowe i inne nowości w programie R2firma 10.27

Opublikowana dzisiaj wersja 10.27 programu R2firma umożliwia generowanie przelewów PIT, CIT, VAT na indywidualne konto podatkowe (mikrorachunek podatkowy). Aktualizacja zawiera również inne ciekawe nowości.

Pełna lista zmian wprowadzonych w wersji 10.27 programu R2firma (a tym samym R2fk, R2księga i R2faktury) znajduje się tutaj.

Poniżej przedstawiamy najciekawsze nowości:

 

  • Mikrorachunki podatkowe - indywidualne konta do opłacania podatków PIT, CIT i VAT
    mikrorachunek podatkowyOd 01.01.2020 każdy podatnik zapłaci swój podatek dochodowy PIT lub CIT oraz podatek VAT na przypisany tylko jemu indywidualny rachunek podatkowy. Podatek płacony od 01.01.2020 - bez względu na okres, za który będzie regulowany, a więc również jako ewentualna zaległość podatkowa, wpłacany powinien być na mikrorachunek podatnika. Informację o numerze mikrorachunku znajdziemy w menu Zbiory - Wybór firmy - Pozycja - Przelewy - Mikrorachunek podatkowy oraz w oknie Właściciele - Dane do przelewów - Mikrorachunek podatkowy. Program na podstawie wpisanych przez Użytkowników numerów NIP oraz PESEL sam wygeneruje informacje o numerach mikrorachunków identyczne z tymi, które znaleźć można na stronach Ministerstwa Finansów. Mikrorachunek domyślnie generujemy na podstawie numeru NIP z możliwością ręcznego przestawienia na generowanie na podstawie numeru PESEL. Nowe numery mikrorachunków pojawią się m.in. w Informacji o podatkach dostępnej z okien Właściciele i Firmy w menu Wydruki - Dla biur rachunkowych.

     

  • Numer rejestrowy BDO na wydrukach faktur
    Baza Danych OdpadówW związku z ustawą o odpadach i informacjami pochodzącymi z Ministerstwa Środowiska od 01.01.2020 wszyscy podatnicy zobowiązani do zarejestrowania się w Bazie Danych Odpadowych (BDO) mają obowiązek umieszczać numer, pod którym są zarejestrowani na dokumentach związanych z działalnością w zakresie produktów i odpadów. W menu Zbiory - Wybór firmy - Pozycja - Dane pod numerem NIP umieściliśmy pole BDO na wpisanie numeru, pod którym podatnik zarejestrowany jest w bazie BDO. Wprowadzony w tym miejscu numer BDO drukowany będzie na dokumentach wystawianych dla odbiorców, czyli m.in. na fakturach, paragonach, WZ. Automatyczna poprawka wprowadza numer BDO (jeśli jest wypełniony) na wszystkie makiety standardowe w programie. Prosimy Użytkowników o sprawdzenie makiet własnych pod kątem tego, czy również na nich pojawia się wpisany numer BDO.

     

  • Zestaw asortymentów
    zestaw asortymentów Od bieżącej wersji programu możliwe jest zdefiniowanie zestawów asortymentów, dzięki temu użytkownik wystawiając fakturę po wybraniu na nią zestawu asortymentów od razu uzyska na fakturze wszystkie pozycje asortymentowe wchodzące w skład zestawu. Mechanizm ten przyspiesza pracę oraz daje pewność, że faktura będzie zawierała wszystkie pozycje, które sprzedawane są w zestawie. Elementy składowe zestawu uzupełnia się bezpośrednio w oknie Asortymenty na zakładce Zestaw. Poza wskazaniem powiązanych ze sobą asortymentów możliwe jest określenie ich ilości i cen w ramach danego zestawu.

     

  • Biała lista podatników
    biała lista biała listaOd bieżącej wersji użytkownik może samodzielnie decydować na jakim etapie program ma sprawdzać konta bankowe kontrahentów dokonując stosownych ustawień w menu Ustawienia - Konfiguracja - Rozrachunki/Windykacja.

     

    Weryfikacja kont bankowych kontrahentów możliwa jest:

    1. automatycznie w trakcie modyfikacji danych w oknie Kontrahenci lub tworzenia/modyfikacji przelewu
    2. ręcznie poprzez wybranie opcji Sprawdź na wykazie podatników VAT (biała lista) spod prawego przycisku myszy w oknie Kontrahenci lub poprzez raport Kontrola kont bankowych (biała lista) dostępny w menu drukowania w oknach Kontrahenci i Przelewy.

    Sprawdzanie może odbywać się za każdym razem bezpośrednio w Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów lub na podstawie tzw. pliku płaskiego, czyli pliku pobranego lokalnie na komputer z Portalu Podatkowego Ministerstwa Finansów

     

  • Windykacja - wysyłka zbiorcza przypomnień i wezwań do zapłaty
    windykacja Przypomnienia oraz wezwania do zapłaty wywoływane jako wydruk z okna Windykacja zyskały nową funkcję Wyślij jako e-mail do poszczególnych kontrahentów, dostępną z poziomu przeglądu wydruku wywołanego dla przypomnień i wezwań generowanych zbiorczo. Dzięki temu maile dla poszczególnych kontrahentów rozsyłane są automatycznie na adresy mailowe przypisane w oknie Kontrahenci. Podobna funkcjonalność dostępna jest również dla potwierdzeń sald generowanych zbiorczo dla odbiorców i dostawców z okna Kontrahenci. Wydruk i wysyłka potwierdzeń sald dostępna jest z poziomu menu Wydruki - Potwierdzenia sald - Odbiorcy/Dostawcy.

     

  • Przyspieszone dodawanie nowych kontrahentów z GUS
    nowy kontrahent z GUS Przy wyszukiwaniu kontrahentów po numerze NIP w bibliotece kontrahentów (menu Okna - Biblioteki - Kontrahenci) lub bezpośrednio w trakcie wystawiania bądź księgowania dokumentu program sprawdza, czy podany numer widnieje w naszej bibliotece kontrahentów, a jeśli nie - sam zaproponuje utworzenie nowego kontrahenta z nazwą i danymi adresowymi ściągniętymi z biblioteki GUS.




Nasi klienci