|
Klikając w oknie głównym w przycisk
wejdziemy do ewidencji środków trwałych.
W skład ewidencji wchodzą następujące pozycje: środki trwałe, wartości
niematerialne i prawne oraz środki trwałe o niskiej wartości.
Ogólnie wszystkie pozycje nazywać będziemy środkami.
Przygotowanie ewidencji środków polegać będzie na:
uzupełnieniu dokumentów zakupu
uzupełnieniu ewidencji części składowych
utworzeniu planu amortyzacji.
Comiesięczna praca na ewidencji środków polegać będzie na wykonaniu
odpisów miesięcznych
i utworzeniu dekretu księgowego.
Na koniec roku drukujemy
tabelę amortyzacyjną.
W każdej chwili możemy wykonać na środku odpowiednią operację (tzn.
zmienić lokalizację i osobę odpowiedzialną, zmodernizować, przeszacować lub zakończyć użytkowanie) oraz wydrukować ewidencję lub wykaz środków trwałych.
Istnieje również możliwość przeprowadzania inwentaryzacji środków oraz ewidencjonowania zdarzeń dotyczących danego środka.
Przed przystąpieniem do wprowadzania środków można wstępnie przygotować grupy i działy środków i biblioteki lokalizacji i miejsc użytkowania oraz osób odpowiedzialnych.