|
Na podstawie wprowadzonych danych program pozwala na wykonanie zestawień, umożliwiających prawidłowe wypełnienie następujących sprawozdań do GUS:
F-03 - sprawozdanie o stanie i ruchu środków trwałych
SG-01 - statystyka gminy: środki trwałe.
Przed wykonaniem zestawienia należy uzupełnić niezbędne dane dodatkowe:
w kartotece środka trwałego na zakładce OPIS: Zakup (nowy, używany, otrzymany), Z importu, Leasing finansowy, Kier.inwest., Klas.WNiP, Zakup z dotacji
w dokumentach zakupu: Rodzaj zakupu, Finansowanie - jeśli nie wykorzystujemy (nie ewidencjonujemy) dokumentów zakupu/sprzedaży, wtedy informacje o nakładach na budowę środka pobierane są bezpośrednio z operacji (przyjęcie, modernizacja)
w bibliotece lokalizacji: Gmina, Powiat, Województwo.
Zestawienie GUS F-03 dostępne jest z pozycji menu głównego Raporty - Środki trwałe. Przed wykonaniem określamy:
Od miesiąca, roku, Do miesiąca, roku - roczny okres zestawienia
Selekcja - możemy zawęzić raport do środków np. z danej grupy, lokalizacji, czy działu lub do pozycji uprzednio podświetlonych (Shift áâ na liście).
Możemy określić dodatkowe warunki selekcji:
Zakup, Z importu, Leasing finansowy, Zakup z dotacji - dodatkowe właściwości środka określone na zakładce OPIS
Not.1,2,3,4,5 - dodatkowe notatki określone przy środku trwałym na zakładce INNE
Grupowanie (strony) - zbiorcze zestawienie (Razem) lub odzielne zestawienia dla różnych grup środków lub działów.
UWAGA. Przy sporządzaniu zestawienia SG-01 dobrze jest bibliotekę działów wykorzystać jako działy gospodarki, wpisać w niej prowadzone rodzaje działalności, następnie przypisać je przy każdym środku. Wtedy w zestawieniu ustawiamy Grupowanie (strony) na Działy i otrzymamy dane z podziałem na rodzaje prowadzonych działalności, potrzebne do wypełnienia załączników zestawienia SG-01.
Zestawienia GUS dostępne są tylko w wersji PRO.