|
Kontrakty służą do analizy obrotów wg kryteriów niezależnych od struktury planu kont.
Kontrakty możemy traktować np. jako realizowane w naszej firmie zlecenia lub projekty. Księgując przychody i koszty związane z różnymi projektami na tych samych "siódemkach" i "czwórkach", zaznaczamy przy każdej księgowanej pozycji odpowiedni projekt. Dzięki temu będziemy mogli w każdej chwili sprawdzić przychody i rozchody związane z danym projektem bez konieczności wyodrębniania jakichkolwiek subkont na planie kont.
Jeśli jeden dokument wpisywany do księgi zawiera kwoty z różnych kontraktów, każdej z nich możemy przypisać inny kontrakt.
Jeśli nie interesują nas możliwości oferowane przez kontrakty, to możemy z nich w ogóle nie korzystać i nie uzupełniać tej biblioteki.
Natomiast jeśli chcemy z kontraktów korzystać, to po wpisaniu ich do biblioteki możemy je dodatkowo przypisać do odpowiednich zdarzeń gospodarczych (lub do kontrahentów) - jeśli oczywiście mamy zdarzenia i/lub kontrahentów związanych z określonymi kontraktami.
W każdej chwili możemy skorzystać z Zestawienia kontraktów w oknie z księgą oraz szczegółowych zestawień zdefiniowanych w menu Ustawienia - Definicje zestawień.
Biblioteka kontraktów służy również do uzupełniania struktury kosztów poszczególnych
środków trwałych, co pozwoli na późniejsze rozdzielenie kosztów odpisów amortyzacyjnych przy tworzeniu
dekretu księgowego.