Struktura działów

Planowanie zatrudnienia

Przed przystąpieniem do wprowadzania pracowników należy zastanowić się nad strukturą zatrudnienia w przedsiębiorstwie i podzielić pracowników na działy (pracownie, zakłady, grupy). Nazwy tych działów trzeba wprowadzić na listę działów (Okna - Działy).

Przy wprowadzaniu należy zwrócić uwagę na kolejność ułożenia działów, ważną przy segregacji pracowników działami oraz przy późniejszych zestawieniach. Dobrze jest stworzyć oddzielny dział dla pracowników, pracujących tylko na umowy-zlecenia i umowy o dzieło oraz oddzielny dział dla pracowników zwolnionych w ciągu roku.

UWAGA 1. Kolejność ułożenia działów ustalamy we właściwościach (F4). Jeśli ustalimy Uporządkowanie na własne ułożenie (Kol) to będziemy mieli możliwość dowolnego ułożenia działów przeciągając je po prostu myszką.

UWAGA 2. Przy zmianie kolejności działów należy bardzo uważać, gdyż zmiany takie mogą spowodować niezamierzone efekty w ograniczeniu przeglądania pracowników z wybranych działów (Od działu - Do działu, patrz Instrukcja administratora - Parametryzacja systemu - Użytkownicy - Grupy praw dostępu).

UWAGA 3. Działy są przypisane do konkretnej firmy. W każdej następnej wprowadzanej firmie utworzy się tylko dział Administracja, pozostałe należy uzupełnić.

Prawidłowo przygotowana struktura zatrudnienia ułatwi nam przypisanie pracowników do poszczególnych działów - patrz: Zatrudnienie pracownika - Aktualne zatrudnienie.

Możliwe jest również ograniczenie praw dostępu do przeglądania pracowników z wybranych działów (patrz Instrukcja administratora - Parametryzacja systemu - Użytkownicy - Grupy praw dostępu). Należy je jednak wprowadzić po właściwym ułożeniu działów w bibliotece. Wszelkie modyfikacje w tej bibliotece wymagają powtórnego ustawienia ograniczeń.

Wprowadzając nowy dział określamy: