|
W przypadku zalogowania się jako użytkownik z grupy użytkowników Administratorzy mamy dostęp do pozycji menu Ustawienia - Środowisko, służącej jako panel administracyjny modułu WWW.
Ustawienia środowiska WWW podzielone są na następujące zakładki:
KONFIGURACJA - parametry związane z uruchomieniem portalu, przed uruchomieniem parametry te możemy ustawić bezpośrednio w pliku RPlatnik.ini - patrz Uruchomienie modułu WWW, zmiana parametrów zadziała po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu aplikacji lub usługi serwera WWW, dodatkowe parametry nie edytowane w pliku INI:
Adres URL - adres wywołania portalu (np. http://localhost), potrzebny do budowy bezpośrednich linków do akceptacji wniosków (patrz Obieg dokumentów / AKCJE)
UWAGA 1. Jeśli nie wpiszemy tego adresu to wnioski wysyłane do przełożonego nie będą zawierały bezpośrednich linków akceptacyjnych
UWAGA 2. Jeśli skonfigurowaliśmy bezpieczne połączenie SSL (np. Port bezpiecznego połączenia SSL: 443) to adres wywołania portalu powinien zawierać protokół https (np. https://localhost). Jeśli wyłączyliśmy połączenie nieszyfrowane (Port http usługi: 0) to adres wywołania musi zawierać protokół https.
FUNKCJONALNOŚĆ - parametry związane z działaniem poszczególnych funkcji portalu
Ograniczenia
Logowanie tylko zatrudnionych - ograniczenie logowania przez internet do pracowników zatrudnonych na dany dzień, co automatycznie uniemożliwi dostęp do portalu dla pracowników zwolnionych; oprócz tego opcja ta powoduje, że w oknie pracownicy widoczni są tylko pracownicy zatrudnieni i pojawia się opcja Zatr., gdzie przy włączonym widać tylko pracowników zatrudnionych na dzień dzisiejszy, a przy wyłączonym dodatkowo widać pracowników ostatnio zwolnionych (ostatnio, czyli w okresie dni z opcji Edycja dni wstecz)
Wszystkie okna pracownika - odblokowanie dostępu do nowych okien, które doszły po aktualizacji portalu, po włączeniu tej opcji ograniczenie dostępu możemy ustawić w grupie praw dostępu (menu Zbiory - Narzędzia - Grupy użytkowników) na zakładkach Dane podstawowe, Zatrudnienie i Rozliczenie pracy, prawa dostępu dla wszyskich pracowników ustawiamy w grupie Użytkownicy WWW, natomiast dla użytkowników - w odpowiedniej grupie przypisanej do danego użytkownika (kierownika)
Ograniczenie lat wstecz - automatyczne ograniczenie wszystkich danych historycznych (np. kart urlopowych, kart pracy itp.) do kilku lat wstecz, co uniemożliwi wgląd w bardzo stare dane
Maksymalna ilość wierszy w oknach - automatyczne ograniczenie pokazywanych rekordów w każdym oknie stanowi zabezpieczenie przed nadmiernym pobieraniem danych, ilość tę można zwiększyć np. do maksymalnej liczby zatrudnionych, jeśli dany użytkownik nie widzi wszystkich pracowników
Edycja dni wstecz - autozamykanie ewidencji dla pracowników, niezależnie od zamykania ewidencji dla użytkowników (kierowników) i pracowników, edycja dni wstecz stanowi dodatkowe zabezpieczenie przed nadmierną modyfikacją danych historycznych przez pracowników
Ograniczenia użytkownika jako pracownika - włączenie tej opcji spowoduje, że użytkownik (kierownik) funkcjonalnie będzie miał tylko te możliwości, jakie ma pracownik (np. tylko wprowadzanie wniosków urlopowych bez możliwości ich zatwierdzania, brak korekty karty pracy itp.)
Ograniczony wgląd w badania lekarskie - w portalu (zarówno dla pracownika, jak i użytkownika) nie będą widoczne zalecenia oraz kto wydał orzeczenie w badaniach lekarskich, obecnie można zablokować widoczność lub edytowalność dowolnego pola w tabeli na poziomie bazy danych (patrz Zaawansowane prawa dostępu) oraz widoczność dowolnej kontrolki w oknie na poziomie interfejsu użytkownika (patrz Modyfikacja interfejsu)
Ograniczona edycja opisu dnia i wniosków - ograniczenie (dotyczy tylko pracowników) możliwości wprowadzania opisu dnia i wniosków w karcie pracy tylko do pracującego dnia poprzedniego, czyli starszych dni nie będzie można opisywać ani wnioskować
Kontrola limitów urlopów i delegacji - włączenie tej opcji uniemożliwi (pracownikom i użytkownikom) wypisywanie wniosków urlopowych przekraczających wprowadzony limit oraz wprowadzanie nadniernych ilości ryczałtów w rozliczeniu delegacji
Dodatki
Udostępnianie ofert pracy - możliwość rekrutacji przez internet (patrz Rekrutacja) na stanowiska nieobsadzone, w tym celu w menu Ustawienia - Ustawienia kadrowe na zakładce Zaawansowane muszą być włączone opcje Użyj rozszerzonej struktury działów oraz Kontroluj obsadzanie stanowisko w działach oraz w menu Okna - Obsada stanowisk muszą być utworzone wakaty, czyli nieobsadzone stanowiska, do wyboru mamy następujące możliwości:
Nie udostępniaj - strona główna portalu umożliwi tylko logowanie dla pracowników i użytkowników
Udostępniaj w opcji - przy okazji logowania (na początkowej stronie portalu) przejście na zakładkę Oferty pracy umożliwi przegląd ofert pracy
Pokaż listę od razu - na początkowej stronie portalu od razu wyświetlą się oferty pracy, wyłączenie opcji Oferty pracy umożliwi zalogowanie się pracownikom u użytkownikom
Pokaż listę bez logowania - udostępnienie ofert pracy bez możliwości logowania dla pracowników i użytkowników
Adres dod.strony przed zalogowaniem - zawartość wpisanej tutaj strony (np. http://reset2.pl/o-firmie/aktualnosci) pojawi się w dodatkowej ramce na początkowej stronie logowania do portalu dla pracowników, czyli będzie widoczna dla wszystkich przed zalogowaniem się do portalu
Adres dod.strony po zalogowaniu - zawartość wpisanej tutaj strony (np. http://localhost/wiadomosci.htm) pojawi się w dodatkowej ramce na stronie głównej pracownika, czyli będzie widoczna dla pracownika po zalogowaniu się do portalu (w podanym przykładzie trzeba najpierw umieścić plik wiadomości.htm w podkatalogu Files, w którym został zainstalowany moduł WWW, czyli najprawdopodobniej w
RCP
Możliwość rejestracji we-wy +/- minut - możliwość korekty (maksymalnie 60 minut) czasu rejestracji wejścia (na minus) lub czasu rejestracji wyjścia (na plus), stanowiącej różnicę pomiędzy faktycznym czasem przyjścia/wyjścia pracownika do pracy a czasem rejestracji wejścia/wyjścia - patrz Karty pracy przez internet
Przesunięcie strefy czasowej - w przypadku, gdy czas na komputerze serwera jest w innej strefie niż oddział firmy to należy ustawić odpowiednią korektę godziny rejestracji we/wy
Ignoruj brak wyjścia dla rejestracji służbowych - po zaznaczeniu tej opcji dla zdarzenia wyjścia służbowego program automatycznie podstawi godzinę zakończenia pracy pobraną z harmonogramu, jeśli powrót slużbowy nastąpi przed zakończeniem pracy to automatycznie wpisana godzina zakończenia pracy zostanie anulowana
WNIOSKI - parametry związane z wprowadzaniem wniosków w portalu dla pracowników
KARTA URLOPOWA - parametry związane z wnioskami z karty urlopowej
Wnioski pracownika - dostępne rodzaje wniosków wystawianych po zalogowaniu się jako pracownik
Wnioski użytkownika - dostępne rodzaje wniosków (poleceń) wprowadzanych po zalogowaniu się jako użytkownik (kierownik)
KARTA PRACY - parametry związane z wnioskami z karty pracy
Wnioski pracownika - dostępne rodzaje wniosków wystawianych po zalogowaniu się jako pracownik
Wnioski użytkownika - dostępne rodzaje wniosków (poleceń) wprowadzanych po zalogowaniu się jako użytkownik (kierownik)
DOSTĘP - umożliwia globalne dodatkowe ograniczenie dostępu do poszczególnych ewidencji, niezależnie od ustawień w grupach praw dostępu poszczególnych użytkowników
OKNO GŁÓWNE - dostęp do podstawowych funkcji portalu dla pracowników
Logowanie pracownika - umożliwienie lub zabronienie logowania przez internet globalnie dla wszystkich pracowników
Logowanie użytkownika - globalne ograniczenie logowania dla użytkowników/kierowników
Logowanie kandydata - ewentualna możliwość poprawy danych i wglądu w etap rekrutacji dla kandydata, który aplikował na dane stanowisko
Komunikaty publiczne - wgląd w ewentualne komunikaty publiczne, widoczne przed zalogowaniem
Rejestracja czasu pracy - możliwość zdalnej rejestracji czasu pracy przez portal (np. home office) - patrz Karty pracy przez internet (dostępna tylko po zalogowaniu przez pracownika)
Planowane szkolenia - możliwość zdalnego zapisu przez pracownika na opublikowane szkolenie - patrz Zdalne zapisy na szkolenia (dostępna tylko po zalogowaniu przez pracownika)
Zestawienia SQL - globalne zabronienie dostępu do zestawień SQL, oddzielne dla pracowników i użytkowników, niezależnie od uzupełnienia grupy użytkowników w module raportów SQL
Okno startowe - globalne zabronienie dostępu do okna startowego, oddzielne dla pracowników i użytkowników, niezależnie od uzupełnienia grupy użytkowników w module raportów SQL
Zmiana hasła - możliwość zdalnej zmiany hasła przez użytkowników oraz oddzielnie możliwość zdalnej zmiany hasła przez pracowników, ustawianego na liście pracowników
Komunikaty - wgląd w ewentualne komunikaty dla pracowników (dostępny tylko po zalogowaniu przez pracownika)
Tabele użytkownika - globalne zabronienie dostępu do tabel użytkownika, oddzielne dla pracowników i użytkowników, niezależnie od uzupełnienia grupy użytkowników w zdefiniowanych tabelach
Plany pracy - możliwość zdalnego planowania czasu pracy przez portal - patrz Plany pracy przez internet (dostępna tylko po zalogowaniu przez użytkownika/kierownika)
Zbiorcza karta pracy - możliwość zdalnego dostępu do zbiorczych kart pracy - patrz Zbiorcze karty pracy (dostępna tylko po zalogowaniu przez użytkownika/kierownika)
Ustawienia środowiska - możliwość zdalnej zmiany ustawień środowiska WWW (dostępna tylko po zalogowaniu przez użytkownika o prawach administratora), po wyłączeniu tej opcji dostęp do tych ustawień będzie tylko z poziomu edycji pliki RPlatnik.ini
DANE PODSTAWOWE - dostęp do podstawowych danych w portalu dla pracowników, dostęp jest ograniczony globalnie dla wszystkich użytkowników i oddzielnie dla wszystkich pracowników, do edytowalnych ewidencji należą:
Dane personalne, Adresy, Rachunki bankowe, Członkowie rodziny
Badania lekarskie
Szkolenia - patrz Zdalne zapisy na szkolenia
Oceny
Kursy BHP
ZATRUDNIENIE - dostęp do ewidencji związanych z aktualnym zatrudnieniem pracownika i miesięcznym rozliczeniem pracy, dostęp jest ograniczony globalnie dla wszystkich użytkowników i oddzielnie dla wszystkich pracowników, do edytowalnych ewidencji należą:
Składniki okresowe
Koszty
Miesięczna karta pracy - patrz Karty pracy przez internet
Karta urlopowa - patrz Wnioski urlopowe przez internet
Nieobecności
Delegacje
Ekwiwalenty i ryczałty
ZFŚS - patrz Zdalne wnioski ZFŚS
INFORMACJE - aktualne informacje konfiguracyjne oraz dodatkowo
E-mail testowy - sprawdzenie poprawności wysyłania e-maili przez portal dla pracowników z komputera, na którym jest uruchomiony moduł WWW z ustawieniami SMTP dla użytkownika z grupy Użytkownicy WWW oraz zapory internetowej dla aplikacji wR2platnik.exe
UWAGA. Wszelkie zmiany parametrów na zakładce KONFIGURACJA wymagają restartu modułu WWW (programu lub usługi). Zmiany parametrów z innych zakładek wymagają tylko ponownego zalogowania się do portalu.