|
Mamy możliwość rozbijania kosztów według zakładów (działów) i zleceń (projektów). Bibliotekę działów wprowadziliśmy wcześniej, ewentualnie uzupełniamy Subkonto, czyli konta kosztów poszczególnych działów. Teraz musimy jeszcze przygotować listę zleceń, czyli projekty, kontrakty.
Zlecenia wprowadzamy do biblioteki zleceń (w menu głównym Okna - Zlecenia).
Nowe zlecenie dopisujemy
klawiszem Ins. Wypełniamy:
Nazwa - nazwa zlecenia
Opis - szczegółowy opis zlecenia (projektu, budowy itp.)
Subkonto - numer zlecenia (subkonta) w księgowości
Grupa - grupowanie zleceń do ewentualnego wykorzystania w funkcji godzz() (patrz Definiowanie i nadzór - Definiowanie składników)
Aktywne - czyli otwarte zlecenie, możliwe do wyboru w ewidencji kosztów, zleceń zamkniętych nie wykasowujemy z biblioteki tylko odznaczamy tę opcję
Nazwa, Subkonto - numery subkont danego zlecenia w zależności od kont zbiorczych, pod które podlegają, nazwy wprowadzają się automatycznie, po wciśnięciu przycisku Wypełnij, z wcześniej zdefiniowanej biblioteki subkont (patrz Instrukcja administratora - Definiowanie i nadzór - Dekretacja kosztów wynagrodzeń - Symbole kont)
Przy wprowadzaniu zleceń należy zwrócić uwagę na kolejność ułożenia ich w bibliotece. Kolejność ta zostanie zachowana w zestawieniach.
UWAGA. Jeśli nie chcemy rozbijać kosztów na zlecenia, wpisujmy jedno ogólne zlecenie (np. zlecenie ogólne), z którego będziemy później korzystać.