Wycena

,    - INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - PARAMETRYZACJA SYSTEMU

Program umożliwia wycenę pracochłonności wprowadzanych zapisów księgowych w celu oszacowania kosztu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Funkcjonalność dostępna dla użytkowników posiadających licencję dla biur rachunkowych.

W pierwszej kolejności w menu Ustawienia - Wycena określamy dla każdego rodzaju wpisu koszt zaksięgowania jednego dokumentu z podziałem na zaksięgowany ręcznie (Zwykły) lub zaimportowany z pliku (Import) oraz dodatkowo na złotówkowy bądź walutowy. Wprowadzane wartości można traktować jako stawkę (cenę) za jeden zapis księgowy lub współczynnik określający pracochłonność zaksięgowania jednego dokumentu danego typu.


Dane wprowadzone w oknie WYCENA zostaną wykorzystane przy generowaniu zbiorczego raportu Wycena zawierającego wycenę usług księgowych dla wszystkich lub tylko podświetlonych firm za aktualnie wybrany okres przeglądania. Zestawienie jest dostępne w oknie FIRMY po kliknięciu w przycisk (F2) i wybraniu z menu opcji Dla biur rachunkowych - Wycena. Przygotowany raport zawiera liczbę zaksięgowanych dokumentów z podziałem na poszczególne stawki/współczynniki określone w oknie WYCENA.

Szczegółowe sprawdzenie wartości wykazanych w ww. raporcie dla konkretnej firmy umożliwia z kolei zestawienie o nazwie Księga - wycena dostępne w oknie KSIĘGA HANDLOWA (bądź z menu głównego Raporty). Zawiera ono listę dokumentów z podziałem na określone w oknie WYCENA stawki/współczynniki.