Związane jest to z faktem częstych aktualizacji systemu Windows i jego komponentów, w tym dostarczanej przez Microsoft usługi SQL Server.
Niestety po aktualizacji Windowsa nie zawsze uruchomiona zostaje usługa SQL Server do której podłącza się przy uruchomieniu nasz program R2faktury.
W przypadku pojawienia się komunikatu błędu wyglądającego jak poniżej

jedynym wyjściem pozostaje ręczne uruchomienie usługi SQL Server tak, aby funkcjonujący prawidłowo program R2faktury mógł podłączyć się do istniejącej na serwerze bazy danych
W tym celu należy w Windowsie:
1. Kliknąć "Start" (wybrać ikonę Windows/ wcisnąć klawisz Windows / Menu Start/ wybrać "lupa" - w zależności od systemu Windows)
2. Wpisać słowo "usługi"
3. Wybrać "Usługi - aplikacja komputerowa"
4. Na liście dostępnych usług odszukać SQL Server (Reset2)
(fraza w nawiasie może się różnić od znalezionej - szukamy frazy widocznej po znaku \ we frazie (local)\RESET2 w komunikacie błędu na obrazku)
5. Klikamy na znalezioną informację SQL Server (Reset2) prawy przyciskiem myszy i wybieramy opcję "Uruchom"
6. Ponownie uruchamiamy program R2faktury