Koniec R2Księga

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
alicja_f1
Posty: 5
Rejestracja: wt, 20 lipca 2021 15:33

Koniec R2Księga

Post autor: alicja_f1 » wt, 26 lipca 2022 11:45

Dzień doby,
w związku z Państwa informacją serwisową o "końcu" programu R2Księga w lipcu 2023 proszę o informację jaką opcję jako użytkownicy będziemy mieć ?
Czy to będzie całkiem nowy interfejs, całkiem nowy program i każdy z nas uczy się od nowa ? Czy to będzie może Symfonia e-biuro ?
Bo przyznam szczerze, że testowałam ale jak dla mnie to forma programu całkiem nie do przyjęcia, zupełnie niefunkcjonalny. Za dużo klikania myszką, dla nas księgowych najbardziej funkcjonalne jest używanie klawiatury, w tym temacie R2Księga przyznam szczerze jest najlepszym programem na rynku. Zarówno pod względem użytkowym jak i możliwości technicznych jakie oferuje. Bardzo szkoda, ze podjęliście Państwo taką decyzję :(
lgorek
Posty: 234
Rejestracja: śr, 28 lutego 2018 15:54

Re: Koniec R2Księga

Post autor: lgorek » śr, 27 lipca 2022 9:08

Zapraszam do tematu viewtopic.php?f=9&t=5051

Z tego co jest forsowane obecnie to tylko ebiuro.
alicja_f1
Posty: 5
Rejestracja: wt, 20 lipca 2021 15:33

Re: Koniec R2Księga

Post autor: alicja_f1 » śr, 27 lipca 2022 9:30

lgorek pisze:
śr, 27 lipca 2022 9:08
Zapraszam do tematu viewtopic.php?f=9&t=5051

Z tego co jest forsowane obecnie to tylko ebiuro.
Dziękuję, przejrzałam cały post i widzę, że nie tylko ja mam takie zdanie ehhhhh szkoda
Awatar użytkownika
Ekspert Symfonii
Posty: 24
Rejestracja: wt, 19 lipca 2022 13:18
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Koniec R2Księga

Post autor: Ekspert Symfonii » czw, 28 lipca 2022 9:10

Szanowni Państwo,

w komentarzach powtarzają się wątpliwości dotyczące korzystania z aplikacji chmurowych, chcielibyśmy się do nich odnieść. Tworząc produkt Symfonia eBiuro korzystaliśmy między innymi z doświadczeń praktyków księgowości, ich sugestii czy propozycji. W dalszym ciągu ten proces trwa, dlatego na przykład w mocno zaawansowanym procesie są prace nad dodaniem do Symfonia eBiuro wybranych skrótów klawiszowych, najczęściej wskazywanych jako kluczowe przez użytkowników. Skróty te pozwolą na utrzymanie tempa pracy podobnego jak w rozwiązaniach desktopowych.

Decydując się na wprowadzenie do oferty rozwiązania chmurowego, przeprowadziliśmy badania wśród użytkowników, z których wynika, że jedynie niecały 1% z nich może mieć problemy z dostępem do Internetu. Pozostali mogą bez problemu korzystać z systemu nawet przy niskich prędkościach i dużym obciążeniu domowej/firmowej sieci. Większość stron bez względu na różnice prędkości są ładowane w podobnym czasie.

Trzecią kwestią jest bezpieczeństwo danych. Utrzymanie danych w chmurze powoduje, że dowolne wypadki dotyczące sprzętu komputerowego, własnych serwerów itp. nie zagrożą danym – prościej jest zamienić zniszczony komputer niż odzyskać z niego dane. Do tych danych dostęp będziecie mieli Państwo zawsze. Kto ich pilnuje? Dane wprowadzane do Symfonii eBiuro przetrzymywane są w Centrum Danych IQ PL, znajdującym się w Gdańsku. Data Center IQ PL jest podłączone do siedmiu operatorów telekomunikacyjnych. Budynek z serwerami łączy się światłowodem dwiema niezależnymi drogami przez pięciu operatorów światłowodowych, którymi Internet dostarcza ośmiu operatorów. Każdy z operatorów zapewnia łącze o prędkości 10 G. W IQ PL funkcjonuje Zintegrowany System Zarządzania, który pozwala na działanie zgodne ze wszystkimi wymogami norm ISO 27001, ISO 9001, PCI DSS oraz GDPR. Powyższe certyfikaty są potwierdzeniem najwyższej jakości i bezpieczeństwa świadczonych przez IQ PL usług. Rozproszenie serwerów, zmultiplikowane systemy zabezpieczeń, także w przypadku przerw w dostawach prądu powodują, że Państwa dokumenty trzymane w chmurze są bezpieczniejsze niż zamieszczone na jednostkowym sprzęcie komputerowym.

I ostatnia, ale bardzo ważna kwestia – rozwiązania chmurowe stają się coraz bardziej powszechne, a ten trend będzie się z czasem umacniał. Jest on dodatkowo wspomagany przez zmiany prawne narzucane przez administrację. Polscy przedsiębiorcy mają za sobą projekt raportowania danych istotnych podatkowo w plikach JPK, w modelu przetwarzania masowych danych w chmurze obliczeniowej. Za kilka miesięcy obowiązkowy stanie się KSeF. Przekonanie się do rozwiązań chmurowych w tym momencie pozwoli na najłatwiejsze przejście przez nadchodzące zmiany prawne.
Krasnal45
Posty: 14
Rejestracja: wt, 21 lutego 2017 20:21

Re: Koniec R2Księga

Post autor: Krasnal45 » ndz, 31 lipca 2022 21:39

Ekspert Symfonii pisze:
czw, 28 lipca 2022 9:10
Trzecią kwestią jest bezpieczeństwo danych. Utrzymanie danych w chmurze powoduje, że dowolne wypadki dotyczące sprzętu komputerowego, własnych serwerów itp. nie zagrożą danym – prościej jest zamienić zniszczony komputer niż odzyskać z niego dane. Do tych danych dostęp będziecie mieli Państwo zawsze.
Odniosę się krótko do tego nietrafionego argumentu. W programach R2 jest coś takiego jak archiwizacja danych. I te zarchiwizowane dane mogę sobie przechowywać w dowolnym miejscu. Nawet spalenie laptopa/komputera nie stanowi żadnej przeszkody w odzyskaniu całego oprogramowania. :wink:
DBR24
Posty: 3
Rejestracja: pt, 19 maja 2023 11:17

Re: Koniec R2Księga

Post autor: DBR24 » sob, 20 maja 2023 12:51

Dzień dobry. W odpowiedzi na powyższe odnośnie pracy w chmurze pozwolę sobie wkleić moją wypowiedź z innego wątku...

Właśnie po raz pierwszy wszedłem do Symfonii w chmurze.

Powiem tak - rozwiązanie stare jak świat. Prawie 20 lat temu pracowałem w ifirma.pl
Wtedy prezes wprowadził firmę na giełdę i za otrzymane pieniądze mieli rozwijać
portal księgowości w chmurze.

Oczywiście już wtedy ja i wiele innych osób mówiło, że założenia prezesa są błędne.
Biura rachunkowe nigdy nie przeniosą się do przeglądarkowego księgowania, ponieważ
jest to bardzo powolne.

Dzisiaj w programie r2księga jestem w stanie księgować setki faktur ręcznie, bez skanowania,
bez pobierania danych z GUS - wszystko ręcznie - tak szybko, że żaden program mnie nie dogoni.
Natomiast rozwiązanie przeglądarkowe to tak jakby do mercedesa wsadzić silnik z garbusa. Informatycy
bardzo przeceniają takie możliwości. Tak samo jest z automatycznym księgowaniem i skanowaniem.

Pracuje w księgowości ponad 20 lat i jestem pewny, że rozwiązania od lat wciskane księgowym nie przyjmą
się. Dowodem na to jest ifirma.pl. Efekt był taki, że musieli odkupować akcje od akcjonariuszy, żeby nie stracić
twarzy. Oczywiście prezes już prezesem nie jest. Swoje udziały sprzedał i przestał być współwłaścicielem. Taka go spotkała kara.

To samo czeka ludzi z Symfonii.
_____________________________________

Właśnie po śniadaniu coś jeszcze przyszło mi do głowy. Mail z szantażem, że dla tych co wykupią coś z symfonii będzie dodawana aktualizacja do r2ksiegi pokazuje desperację. Już chyba są świadomi, że ktoś będzie musiał za to odpowiedzieć, dlatego chcą stworzyć pozory dobrej decyzji. W związku z tym zachęcam do niekupowania niczego. Dzięki temu jest szansa, że ktoś za to odpowie i możliwe że r2ksiegi zostanie.
Awatar użytkownika
Ekspert Symfonii
Posty: 24
Rejestracja: wt, 19 lipca 2022 13:18
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Koniec R2Księga

Post autor: Ekspert Symfonii » wt, 23 maja 2023 13:17

Dziękujemy za komentarz i opinię. Podjęliśmy decyzję o rezygnacji z programu R2Księga i zastąpieniu go Symfonia eBiuro z powodu postępującej cyfryzacji księgowych, w tym przede wszystkim KSeF, znacznie ograniczającej potrzebę ręcznej ewidencji dokumentów. Kluczowe stają się takie cechy jak wygodny interfejs, czytelna prezentacja danych oraz elastyczne metody dostępu do aplikacji, które są w eBiurze intensywnie rozwijane i już teraz są dobrze oceniane przez użytkowników.

Badamy, na bieżąco współpracujemy z biurami rachunkowymi oraz analizujemy ich potrzeby. Z badań które przeprowadziliśmy na grupie powyżej 3000 klientów Symfonii 90% klientów deklaruje przejście na rozwiązanie chmurowe, 95% klientów deklaruje że nie ma problemu z Internetem. Daje nam to słuszny kierunek rozwoju. Specjalnie na prośbę Klientów wdrożyliśmy Kokpit dedykowany właśnie dla tej grupy klientów Kokpit dla biura rachunkowego. W czerwcu wdrażamy kolejną jego fazę z przejrzystą nawigacją oraz zbiorczym pobieraniem UPO do JPK_7 z kokpitu. W comiesięcznym newsletterze informujemy o wdrożonych zmianach. Można również sprawdzić w Centrum Pomocy.
ODPOWIEDZ