ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
szymonk
Posty: 3
Rejestracja: sob, 14 listopada 2020 14:43

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: szymonk » wt, 19 lipca 2022 11:31

Biznesplus pisze:
wt, 19 lipca 2022 11:25
szymonk pisze:
wt, 19 lipca 2022 10:23
Przecież logicznie w trakcie roku zmiana systemu to jakaś pomyłka nie oszukujmy się. Więc co? od 1 stycznia na nowym programie?
Innej opcji chyba nie ma jak 1 stycznia 2023 na innym programie. Nie można liczyć że dociągnie się do końca 2023 i na zmianę będzie 1,5 roku a nie 1/2 roku bo wystarczy że po 1 lipca zmienią wersję JPK na wyższą dodając lub usuwając jedna rubryczkę i już będzie pozamiatane.

Symfonia kupiła Reset dla programu płacowego a przy okazji likwidują konkurencję w postacji programu do KH. Uważam ze taki zamiar był od początku a zapewnianie że oba programy będą rozwijane równolegle (bo takie info było w komunikacie tuż po połączeniu spółek) to kłamstwo było.
no tak, ale programy księgowe resetu są super, symfonii to nawet nie komentuje, i na co teraz przejść? Nie mówiąc o kosztach które nas czekają jako biura rachunkowe!
powernord
Posty: 18
Rejestracja: pt, 28 lutego 2014 16:39

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: powernord » wt, 19 lipca 2022 12:04

Biznesplus pisze:
wt, 19 lipca 2022 11:25
szymonk pisze:
wt, 19 lipca 2022 10:23
Przecież logicznie w trakcie roku zmiana systemu to jakaś pomyłka nie oszukujmy się. Więc co? od 1 stycznia na nowym programie?
Innej opcji chyba nie ma jak 1 stycznia 2023 na innym programie. Nie można liczyć że dociągnie się do końca 2023 i na zmianę będzie 1,5 roku a nie 1/2 roku bo wystarczy że po 1 lipca zmienią wersję JPK na wyższą dodając lub usuwając jedna rubryczkę i już będzie pozamiatane.

Symfonia kupiła Reset dla programu płacowego a przy okazji likwidują konkurencję w postacji programu do KH. Uważam ze taki zamiar był od początku a zapewnianie że oba programy będą rozwijane równolegle (bo takie info było w komunikacie tuż po połączeniu spółek) to kłamstwo było.
Dokładnie - ja czuję się oszukana i okradziona z czasu. Na Symfonię nie przejdę - przynajmniej nie w formie jaka się obecnie jawi.
KFP
Posty: 25
Rejestracja: śr, 11 maja 2022 10:43

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: KFP » wt, 19 lipca 2022 12:14

Też myślałem że nowy rok to najlepszy czas na zmianę, ale przecież na początku roku jest najwięcej pracy, a w przyszłym będziemy liczyć ryczałtowcom podwójnie cały rok jeszcze raz, więc pracy będzie więcej, jak mam do tego dołożyć szkolenie personelu do nowego programu to zdecydowałem, że przenoszę wszystkich teraz, dzięki temu nie będę musiał przedłużać licencji na nierozwijany projekt. Aktualizacje pewnie nie będą na czas bo już nikomu nie zależy i zapewne personel Symfonii skupiony jest na nowym projekcie.
MKP Symfonii i R2księga miały swoje zalety i wady, ale najważniejsze w nadchodzących zmianach jest mieć program, który najlepiej zautomatyzuje księgowanie na podstawie kartoteki kontrahenta:
w MKP Symfonii - od 10 lat bez aktualizacji funkcjonalnych - musimy wybrać schemat księgowania przed wprowadzaniem dokumentu,
w R2księga przed wprowadzaniem muszę wybrać transakcję zanim wybiorę kontrahenta - jak mam do wprowadzania na przemian zakup krajowy, WNT, import usług, sprzedaż krajową i unijną to jest więcej klikania przy 6 dokumentach niż przy wprowadzaniu 30 dokumentów tego samego typu.
W obu programach jak wleci dokument z KSeF to trzebaby byłoby wskazać jak księgować ten dokument. A przecież - zwłaszcza w biurze rachunkowym - 98% faktur od jednego kontrahenta księgujemy tak samo, możemy ustalić ile VAT i KUP odliczamy, do jakiej kolumny, jaki schemat VAT, jaka waluta, GTU i JPK - można to przypisać do kontrahenta, wcisnąć guzik "pobierz z KSeF", wprowadzić paragony z nip i faktury zagraniczne i sprawdzić czy się zgadza. Ani MKP ani Reset ani eBiuro nie są na to gotowe.
BiuroAGA
Posty: 29
Rejestracja: pn, 11 lutego 2019 10:17

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: BiuroAGA » wt, 19 lipca 2022 13:00

KFP pisze:
pt, 15 lipca 2022 13:01
Wybór jest ogromny, ale niewiele programów tak jak pisze Igorek pozwala na szybkie wprowadzanie dokumentów. Symfonia pod nowym zarządem kupiła Reseta dla R2Płatnika reszta idzie do kosza, a eBiuro jest ciągle w produkcji.

Ja znalazłem zamiennik, wszystko co piszesz ma, przy okazji jest szybszy, ma więcej funkcji importu, udziały w innych spółkach, ilość firm bez ograniczeń, ilość użytkowników również, zdaniem moich pracowników jest bardziej czytelny i łatwiejszy w obsłudze, sprytnie pomyślane kopie bez żadnych dodatkowych opłat. Uważam że to zmiana na lepsze.
Można prosić na priv informację ?
Awatar użytkownika
Ekspert Symfonii
Posty: 24
Rejestracja: wt, 19 lipca 2022 13:18
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: Ekspert Symfonii » śr, 20 lipca 2022 14:47

Szanowni Państwo,
z uwagą śledzimy Państwa wpisy zamieszczane na forum. Za decyzją o wygaszaniu programów R2fk, R2faktury, R2środki, R2księga oraz R2firma stoi chęć unowocześnienia i ujednolicenia oferty, którą kierujemy do Państwa. Niemniej rozumiemy niepokój, który towarzyszy zmianom.
Odpowiadając na konkretne wątpliwości, które zostały tu wypunktowane, zapewniamy, że aktualizacje i wsparcie dla wygaszanych programów będą do samego końca realizowane na niezmiennie wysokim poziomie, przez ten sam, wykwalifikowany zespół konsultantów Reset2, wspierany przez pracowników Symfonii. Gwarantujemy Państwu pełne wsparcie w procesie przejścia do Symfonii, poprzez:
  • wsparcie konsultantów dedykowanej infolinii 22 455 56 33 (pon.-pt. 9.00-16.00)
  • pomoc opiekunów przy wyborze optymalnego rozwiązania – zachęcamy do wypełnienia formularza na podanej poniżej stronie www
  • specjalną ofertę dla Użytkowników programów Reset2
  • narzędzia migracyjne, przeznaczone do sprawnego, automatycznego przeniesienia danych
  • bezpłatne szkolenia z obsługi programu, które udostępniamy zaraz po jego zakupie - podstawowe funkcje, przydatne skróty klawiszowe oraz wiele innych informacji.
Wymienione zostały także przez Państwa konkretne pytania, dotyczące przejścia na programy Symfonii – poza indywidualną pomocą konsultanta możemy doradzić:
  • Księgując dokumenty warto je ułożyć wg typu transakcji tak, aby w prosty sposób, szybko i efektywnie je wprowadzać.
  • Symfonia od początku bieżącego roku udostępnia dla Użytkowników Reset2 możliwość importu z KSeF, aby we wskazanym zakresie i terminie umożliwić sprawdzenie, czy odpowiada on Państwa potrzebom.
  • Wszelkich ustawień co do sposobu księgowania np. stawka VAT, kolumna, termin płatności, GTU i inne warto dokonać na Kontrahentach i Zdarzeniach gospodarczych, co znacznie ułatwia i przyspiesza pracę.
Już teraz zapraszamy do skorzystania z oferty przejścia na programy z rodziny Symfonii (Symfonia Finanse i Księgowość, Symfonia Handel oraz Symfonia eBiuro), ale również umożliwiamy zakup programów Reset na kolejny okres (do dnia 31 lipca 2023 roku włącznie) w modelu abonamentowym.

Wszystkie informacje, rekomendacje oraz wyjaśnienia zebraliśmy dla Państwa na stronie Symfonia/przejdzdonas. Zapraszamy do zapoznania się oraz do kontaktu bezpośredniego z nami.

Z pozdrowieniami,
Zespół Symfonii
Grzegorz
Posty: 29
Rejestracja: pt, 20 listopada 2020 13:42

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: Grzegorz » śr, 20 lipca 2022 17:47

Dziś przyszły pewnie do wszystkich użytkowników smutne informacje o końcu wspierania dużo lepszych programów z większą ilością udogodnień i rozwiązań reset2 (R2FK nie ma zamiennika w symfonii), na korzyść słabiutkich programów symfonii. Nie wiadomo na co liczą włodarze symfonii, ale na pewno nikt nie przesiądzie się z merca na malucha. Oby nie obudzili się za późno stracą po raz kolejny klientów, mają pod ręką dobre programy to upierają się przy swojej przestarzałej nie rozwojowej symfonii. Buchalter może niektórych urażę też był kiedyś dobry, oba do reseta nie mają szans. Pozdrawiam, można jeszcze wiele pisać .................. OBUDŹCIE SIĘ eksperci z symfonii
ZGbiuro
Posty: 3
Rejestracja: pn, 18 lipca 2022 21:50

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: ZGbiuro » śr, 20 lipca 2022 21:27

smutne to wiadomosci niestety ale dzis wogole nie mozna bylo sie dodzwonic do pomocy technicznej do resetu telefon nie dziala!! to sie nigdy nie zdarzylo
a propozycja wsparcia ekspertow symfoni:
"Księgując dokumenty warto je ułożyć wg typu transakcji tak, aby w prosty sposób, szybko i efektywnie je wprowadzać" naprawde? a potem poukladac wg dat z kpir?
a nadmienie ze dodzwonic sie do symfoni graniczy z cudem a na oferte czekam juz drugi dzien i cisza
lgorek
Posty: 234
Rejestracja: śr, 28 lutego 2018 15:54

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: lgorek » czw, 21 lipca 2022 10:17

Ekspert Symfonii pisze:
śr, 20 lipca 2022 14:47
Szanowni Państwo,
z uwagą śledzimy Państwa wpisy zamieszczane na forum. Za decyzją o wygaszaniu programów R2fk, R2faktury, R2środki, R2księga oraz R2firma stoi chęć unowocześnienia i ujednolicenia oferty, którą kierujemy do Państwa. Niemniej rozumiemy niepokój, który towarzyszy zmianom.
Odpowiadając na konkretne wątpliwości, które zostały tu wypunktowane, zapewniamy, że aktualizacje i wsparcie dla wygaszanych programów będą do samego końca realizowane na niezmiennie wysokim poziomie, przez ten sam, wykwalifikowany zespół konsultantów Reset2, wspierany przez pracowników Symfonii. Gwarantujemy Państwu pełne wsparcie w procesie przejścia do Symfonii, poprzez:
  • wsparcie konsultantów dedykowanej infolinii 22 455 56 33 (pon.-pt. 9.00-16.00)
  • pomoc opiekunów przy wyborze optymalnego rozwiązania – zachęcamy do wypełnienia formularza na podanej poniżej stronie www
  • specjalną ofertę dla Użytkowników programów Reset2
  • narzędzia migracyjne, przeznaczone do sprawnego, automatycznego przeniesienia danych
  • bezpłatne szkolenia z obsługi programu, które udostępniamy zaraz po jego zakupie - podstawowe funkcje, przydatne skróty klawiszowe oraz wiele innych informacji.
Wymienione zostały także przez Państwa konkretne pytania, dotyczące przejścia na programy Symfonii – poza indywidualną pomocą konsultanta możemy doradzić:
  • Księgując dokumenty warto je ułożyć wg typu transakcji tak, aby w prosty sposób, szybko i efektywnie je wprowadzać.
  • Symfonia od początku bieżącego roku udostępnia dla Użytkowników Reset2 możliwość importu z KSeF, aby we wskazanym zakresie i terminie umożliwić sprawdzenie, czy odpowiada on Państwa potrzebom.
  • Wszelkich ustawień co do sposobu księgowania np. stawka VAT, kolumna, termin płatności, GTU i inne warto dokonać na Kontrahentach i Zdarzeniach gospodarczych, co znacznie ułatwia i przyspiesza pracę.
Już teraz zapraszamy do skorzystania z oferty przejścia na programy z rodziny Symfonii (Symfonia Finanse i Księgowość, Symfonia Handel oraz Symfonia eBiuro), ale również umożliwiamy zakup programów Reset na kolejny okres (do dnia 31 lipca 2023 roku włącznie) w modelu abonamentowym.

Wszystkie informacje, rekomendacje oraz wyjaśnienia zebraliśmy dla Państwa na stronie Symfonia/przejdzdonas. Zapraszamy do zapoznania się oraz do kontaktu bezpośredniego z nami.

Z pozdrowieniami,
Zespół Symfonii
Bełkot jak przy konferencji rządu, dużo pisania mało konkretów. Mam pytanie ile osób korzysta obecnie aktywnie z programów Symfonia oraz Reset2, proszę podać w liczbach, ale tego nie zrobicie. Inna sprawa kto kończy aktualizację w ciągu roku. Jeżeli już R2księga itp idą do kosza to robi się aktualizację do końca roku rachunkowego czyli 30-04-2024. Bo wychodzi na to że za 2023 już nie wyślę zeznania rocznego, i będę musiał skorzystać z innego programu. Albo szukać nowego programu już teraz aby od 01-01-2023 rozpocząć pracę na nowym systemie.

Moim zdaniem połączenie RESET i SYMFONIA , powinno wyglądać tak że programy księgowe dostają co jakiś czas aktualizację, aby zbliżały się do siebie funkcjonalnością. W pewnym momencie np od 2024 wchodzi aktualizacja, która jest już jako jeden program zastępując poprzednie. Przez co mamy ciągłość bazy danych i funkcjonalność. A nie tak jak teraz kluczowe produkty są usuwane.

Aby przejęcie Reset2 nie odbiło się dla was czkawką, bo to co teraz wyprawiacie jest to istna parodia.
KFP
Posty: 25
Rejestracja: śr, 11 maja 2022 10:43

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: KFP » czw, 21 lipca 2022 12:58

Zespół Ekspertów przygotuje migratory i wszystko przeniesie się w miarę płynnie to nie jest problem.

Problem to jakość i cena eBiura, to nie jest program dla biur rachunkowych, po migracji będą założone firmy i przeniesione dokumenty i dopiero zaczynają się problemy, wprowadzanie z klawiatury jest słabiutkie, więcej klikania niż pisania. Nowoczesny program powinien sam pobierać ogólnodostępne dane. Czemu przy zakładaniu firm muszę tyle rzeczy wypełniać, czemu mikrorachunek podatkowy i rachunek ZUS nie generują się same, czemu dane dostępne w GUS,VAT i KRS nie pobiorą się same, czemu po wpisaniu kodu pocztowego dane nie uzupełnią się same, przy zakładaniu firmy program mógłby nawet sprawdzić czy firma jest VATowcem czy nie i wstępnie skonfigurować się sam, czemu muszę wmyślać i wpisywać własną nazwę dla każdego kontrahenta w bazie danych, takich rzeczy jest pewnie więcej. Do tego system eBiuro jest ślamazarny, po zapisaniu dokumentu często trzeba czekać i patrzeć w pasek postępu dłużej niż w desktopowej wersji MKP czy r2księa trwa wprowadzenie nowego dokumentu - pewnie usłyszę że to wina słabego internetu - a to wskazuje na kolejny problem, symfonia nie jest już narzędziem dla biur/klientów ze słabym połączeniem internetowym, a awaria internetu odcina nas od narzędzi pracy.

Niestety to wskazuje brak zrozumienia potrzeb biur rachunkowych, a to akurat tradycja Symfonii, bo to nie pierwszy projekt dla biur rachunkowych, poprzednie są wygaszane.

Klientami biura są nie tylko programiści którzy wysyłają dokumenty w PDF, albo przynoszą wszystkie wydrukowane na pojedynczych kartkach A4, są często klienci którzy dalej wystawiają dokumenty papierowo, a kosztowe są w takim stanie, że przygotowanie do skanowania trwało by więcej niż wprowadzanie do systemu, a miedzy nimi fura dokumentów nie związanych z firmą lub nie do zaksiegowania WZ, PZ, zamówienia i proformy.
Grzegorz
Posty: 29
Rejestracja: pt, 20 listopada 2020 13:42

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: Grzegorz » czw, 21 lipca 2022 15:40

Witam licho się dzieje w resecie od czasu przejęcia przez symfonię, odsuwają lub zwalniają ludzi którzy wiele wnieśli do firmy reset2 P. Krystian nie pracuje P. Sławek w innym dziale. Wątpliwa ta nasza egzystencja na programach reset tym bardziej, że produkt był polecany przeze mnie wśród wielu znajomych i klientów. Na symfonii pracowałem przez kilka lat tam się nic nie działo i nie dzieje. Tak jak poprzednicy pisali zamiast stworzyć jakiś produkt pośredni z symfonii i reset to następuję rezygnacja z lepszego produktu i utrata bardzo dobrych rozwiązań. Powtórzę w symfonii nie ma zamiennika do programy R2FK trzeba skorzystać z dwóch czyli do pełnej księgowości jeden FK i drugi do KPiR nie wiem co z ryczałtem, może będzie trzeci lub w ogóle nie ma, szkoda nie wróżę nic dobrego. Przez tą sytuację zacząłem dopiero używać forum może ktoś to przeczyta i założy główny temat np. "Migracja do symfonii" aby poznać więcej opinii klientów. Nikt nie poda danych dotyczących ilości klientów, ale upierając się przy swojej symfonii na pewno ich nie przybędzie, no może jakiś procent tak, ale wolałbym mieć 100% niż jakieś marne 30% klientów dobra niech jest 50% w dobie walki o każdego klienta. Pozdrawiam
KFP
Posty: 25
Rejestracja: śr, 11 maja 2022 10:43

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: KFP » czw, 21 lipca 2022 16:07

FK Symfonii jest całkiem udane ale to Księgi Handlowe, a do KPIR i ryczałtu była Symfonia Mała Księgowość (MKP) ale tak jak R2Księga idzie do kosza, nie będzie wersji desktopowej KPIR/ryczałt od Symfonii/Reseta zostaje tylko eBiuro, ale nie jest to połączenie R2księga i MKP tylko kupiony produkt Cloud Planet znany wcześniej pod nazwą szybkafaktura.pl i do wystawiania faktur się nadaje do wprowadzania już mniej, ale tam jest przecież skanuj.to więc nic nie będziemy wprowadzać tylko skanować. Każdy handlowiec teraz ma za zadanie wytłumaczyć dlaczego trzeba skanować, a klawiatura będzie służyć tylko do wpisania hasła. A tak poważnie to R2księdze przydałby się interfejs MKP Symfonii, a MKP Symfonii przydałyby się funkcje R2księgi, ale mamy to co mamy, są inne Małe Księgowości instalowane na komputerze, a nie w chmurze. Na Symfonii i Resecie świat się nie kończy.
Grzegorz
Posty: 29
Rejestracja: pt, 20 listopada 2020 13:42

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: Grzegorz » czw, 21 lipca 2022 17:51

Tak nie kończy się tylko szkoda, są na pewno inne programy trochę ich przejrzałem do reseta raczej im coś zawsze brakowało, no chyba że tak się zmieniło na rynku bo sprawdzałem parę lat temu. Na fk symfonii ponad 10 lat pracy kiedyś była numer 1 teraz niekoniecznie za mało funkcjonalności obsługa też pozostawia wiele do życzenia
księgowa
Posty: 16
Rejestracja: pn, 18 lipca 2022 17:13

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: księgowa » pt, 22 lipca 2022 16:15

Jestem zniesmaczona, tą sytuacją.. korzystam z 4 programów Reset2.. mało.. polecałam program do fakturowania klientom, żeby mogli przesyłać mi plik fa sprzedaży.. a teraz po tylu latach postanowili zrezygnować ze swoich produktów.
Pokazują środkowy palec wszystkim swoim klientom i jeszcze w taki bezczelny sposób zmuszają nas do zakupu Symfonii, przerywając aktualizację programów w połowie roku, gdzie wiadomo jest, że przy takiej galopującej zmianie przepisów, trzeba będzie mieć aktualne oprogramowanie..
Krasnal45
Posty: 14
Rejestracja: wt, 21 lutego 2017 20:21

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: Krasnal45 » ndz, 24 lipca 2022 10:03

Nie zazdroszczę firmom księgowym po tym co tu czytam, ale... powiedzcie mi proszę, co z mikrofirmami, jednoosobowym prowadzeniem niewielkiej działalności handlowej, jak w moim przypadku??? Najprostsza R2Księga, R2Faktury i mnie nic więcej nie potrzeba. Te kilkanaście/dziesiąt faktur w miesiącu z palca sobie wbijam, kilka faktur w miesiącu wystawiam, prosta sprawa z rozliczeniami i komunikacją z US (JPK) i to wszystko! Co dalej??? Jaka alternatywa w miejsce RESETU? Raczej chyba nie Symfonia?
Paulina404
Posty: 112
Rejestracja: śr, 22 lipca 2020 16:39

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: Paulina404 » pn, 25 lipca 2022 15:14

Programy z serii R2 to świetne i funkcjonalne rozwiązania, mimo kilku niedoskonałości o które lubię się "wypyszczać" na tym forum, niesamowicie polubiłam te narzędzia. Pełne 2 lata sukcesywnie przenosiliśmy wszystkie rozliczane firmy do R2Księga ze starego systemu i kiedy w końcu od stycznia 2022 wszystkie firmy mam w jednym programie, muszę znowu myśleć o zmianach i wyborze innego produktu, kiedy ten okazał się strzałem w dziesiątkę. Do tego czas stracony na programowanie firm, nauczenie się obsługi programu i przeszkolenie pracowników, który muszę teraz stracić ponownie... Moja rozpacz jest nie do opisania.
Pomijając mnóstwo dobrych funkcjonalności i ułatwień, Wasze produkty były do tego w przystępnej cenie, ale gotowa byłabym dopłacić drugie tyle, żeby program był wspierany dalej! Może to naprawdę rozpacz przeze mnie przemawia, ale kiedy mam stracić ten program i przechodzić ponownie przez piekło przenoszenia danych w trakcie roku... tonący chwyta się brzytwy.

Czy mogłabym prosić Użytkowników o informację w prywatnej wiadomości na jaki program zdecydowali się przejść i dlaczego? Bardzo chętnie poznam Państwa opinie, bo kiedy w 2019 roku szukałam nowego programu, Symfonia bardzo szybko odpadła z konkursu i nie widzę możliwości skorzystania z nowej oferty. Chyba że zaszły znaczące zmiany i nowe opcje w ostatnich 3 latach, ale to będę jeszcze weryfikować w nadchodzących miesiącach.
ODPOWIEDZ