ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
raphicc
Posty: 105
Rejestracja: wt, 03 lutego 2015 15:47

ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: raphicc » wt, 14 czerwca 2022 17:46

W którą stronę idzie planowana ewolucja programu po połączeniu firm czy bardziej w kierunku RESET czy SYMFONIA? Do kiedy będzie po staremu
Awatar użytkownika
Ul
 
Posty: 89
Rejestracja: pt, 09 marca 2018 10:12
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: Ul » śr, 15 czerwca 2022 10:38

Naszym celem jest opracowanie odpowiedniej oferty dla Państwa oraz wspólne przygotowanie korzystnych rozwiązań programowych zgodnie z najnowszymi technologiami. Jeśli tylko będziemy w posiadaniu wiążącej i rzetelnej informacji - na pewno natychmiast przekażemy Państwu wszelkie ustalenia. Prosimy o cierpliwość i z góry dziękujemy za zrozumienie.
KFP
Posty: 25
Rejestracja: śr, 11 maja 2022 10:43

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: KFP » pn, 20 czerwca 2022 7:51

W tej chwili jedyny program w ofercie Symfonii/Reseta do KPIR to ebiuro (MKP i R2księga idą do kosza) - najniższa oferta dla biur rachunkowych jaką usłyszałem to 6 tys za 2 lata lub 3,5 tys za rok, ale to w promocji na najbliższe dwa lata potem wg cennika czyli 12 tys za 2 lata. A patrząc na wzrost cen prowizji na Allegro, MID Europa Partners lubi podnosić ceny, więc pewnie się na tym nie skończy.

Generalnie nikt nic nie wie albo udaje że nie wie, ale wygląda że zostaje R2Płatnik (KIP symfonii nie nadążał już dawno za przepisami), FK od symfonii, a KPIR od szybkafaktura.pl (Cloud Planet).

Od strony użytkownika Symfonii MKP strategia wygląda tak że MKP ma wsparcie do 31 marca 2023 czyli zamknięcie roku w programie będzie już trudne, a użyteczność programu to koniec roku 2022, kto się już dowiedział że to koniec MKP szuka nowego programu. Ale ponieważ mało kto wie że to koniec to będzie mało czasu żeby przejść na nowy program zwłaszcza w trakcie roku i wtedy najszybciej wybrać migrator do eBiuro i ofertę 10xdroższą od Symfonii.

Ja oferty osobiście nie dostałem mimo że próbowałem ją wymusić od opiekunów - jeszcze nie znają oferty i miałem wrażenie że swojej przyszłości w firmie też. Program ebiuro testuje od pół roku i dla biur rachunkowych jest słabo, chyba że klienci będą wszystko skanować i wysyłać mailem - każdy może potestować sam jest 180 dni "za darmo".
lgorek
Posty: 234
Rejestracja: śr, 28 lutego 2018 15:54

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: lgorek » pn, 27 czerwca 2022 10:47

Pracowałem na kilku platformach bankowych gdzie była aplikacja web czyli w chmurze. Mogę powiedzieć, że jest to najgorsze rozwiązanie jakie może być. Nie da się zrobić jak jest specyficzna faktura bo schemat na to nie pozwala, przy korektach wstecz to już totalny kosmos, przy jakichkolwiek zmianach które nie będą dotyczyły zmiany kwot a tylko danych to był absurd. Do tego jesteśmy uzależnieni od internetu i serwerów zewnętrznych w 100%.

Mam nadzieję, że R2księga zostanie nadal rozwijana w takiej formie jakiej jest (czyt. aplikacja instalowana na komputerze). Ponieważ jest bardzo wiele plusów programów instalowanych na swoim sprzęcie. Co w przypadku braku internetu nie mamy dostępu do bazy danych, co gdy chmura ma problem z połączeniem nie mamy dostępu do danych. Widzimy co się dzieje w aplikacjach webowych jak PUE, CEDIG itp. Są biura które pracują na takich systemach ale 95% wg mnie preferuje aplikacje na pulpit. Przykład mamy PUE i program płatnika, czemu księgowi nie chcą korzystać z PUE niby wszystko jest ale pozostawia dużo do życzenia. Jeżeli ktoś prowadzi jedno firmę to super, ale biuro rachunkowe pracuje na innych zasadach.

Jak dla mnie sytuacja w jakiej są obecnie klienci RESET2 jest bardzo trudna ponieważ przed połączeniem/przejęciem powinien być przedstawiony cały plan jak to wyglądać ma na najbliższe kilka lat. Co to znaczy PRACUJEMY NAD ROZWIĄZANIEM, tak można napisać przed fuzją a nie teraz. Zaraz po połączeniu powinna być informacja do 2024 programy takie i takie znikną proszę przejść na inne, ewentualnie zrobimy tak aby przejście było po naszej stronie. Natomiast programy takie i takie będą dalej rozwijane.

To nie jest aplikacja, gdzie możemy zmienić jak nam pasuje. Mamy swoje bazy danych, archiwalne dane itp.

Myślę, że wypowie się na forum osoba odpowiedzialna za obecną sytuację i konkretnie napiszę, które programy znikną, a które zostaną.
lgorek
Posty: 234
Rejestracja: śr, 28 lutego 2018 15:54

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: lgorek » pn, 27 czerwca 2022 13:07

KFP pisze:
pn, 20 czerwca 2022 7:51
W tej chwili jedyny program w ofercie Symfonii/Reseta do KPIR to ebiuro (MKP i R2księga idą do kosza) - najniższa oferta dla biur rachunkowych jaką usłyszałem to 6 tys za 2 lata lub 3,5 tys za rok, ale to w promocji na najbliższe dwa lata potem wg cennika czyli 12 tys za 2 lata. A patrząc na wzrost cen prowizji na Allegro, MID Europa Partners lubi podnosić ceny, więc pewnie się na tym nie skończy.

Generalnie nikt nic nie wie albo udaje że nie wie, ale wygląda że zostaje R2Płatnik (KIP symfonii nie nadążał już dawno za przepisami), FK od symfonii, a KPIR od szybkafaktura.pl (Cloud Planet).

Od strony użytkownika Symfonii MKP strategia wygląda tak że MKP ma wsparcie do 31 marca 2023 czyli zamknięcie roku w programie będzie już trudne, a użyteczność programu to koniec roku 2022, kto się już dowiedział że to koniec MKP szuka nowego programu. Ale ponieważ mało kto wie że to koniec to będzie mało czasu żeby przejść na nowy program zwłaszcza w trakcie roku i wtedy najszybciej wybrać migrator do eBiuro i ofertę 10xdroższą od Symfonii.

Ja oferty osobiście nie dostałem mimo że próbowałem ją wymusić od opiekunów - jeszcze nie znają oferty i miałem wrażenie że swojej przyszłości w firmie też. Program ebiuro testuje od pół roku i dla biur rachunkowych jest słabo, chyba że klienci będą wszystko skanować i wysyłać mailem - każdy może potestować sam jest 180 dni "za darmo".
Sprawdziłem również cennik, to jest jest kosmos, chciałbym zobaczyć biuro rachunkowe co teraz ma 200 klientów i przechodzi w całości na wersję online. Opcja MAX to 499 netto na miesiąc do 10 firm, w cenniku zapomnieli o biurach rachunkowych. Co do OCR itp wiem że to nie działa tak ładnie jak wygląda bo pracowałem na tym, dłużej schodzi edycja niż obecnie wprowadzenie faktury od nowa. Dla osoby, która księguje max 5 firm to super rozwiązanie bo może to robić z różnych miejsc dla biur rachunkowych to będzie koszmar.
KFP
Posty: 25
Rejestracja: śr, 11 maja 2022 10:43

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: KFP » wt, 28 czerwca 2022 6:27

Ja widzę u siebie ofertę dla biur rachunkowych 6 000/24m. Ja policzę swój cennik bez promocji to po 24 m-cach będę płacił 18 tys. rocznie zamiast jak teraz 300 zł. Oczywiście na webinariach można usłyszeć żeby nie wierzyć w to co piszą na forach, że jest tanio i nie będzie drogo i w ogóle dużo jest za darmo, a jeszcze pół roku gratis, więc nic nie jest gratis bo jednocześnie płacimy za utrzymanie obecnej oferty Symofonii/Reseta, a usługa jest tak droga że chociażby dodać bez limitu OCR który jest mniej lub bardziej przydatny który jedyny w Polsce odczytuje rumuńskie faktury i jako jedyny w Polsce przebieg pojazdu z faktur, to konkurencja bywa tańsza i daje rok gratis. A jak chcecie się chwalić funkcjonalnością to konkurencja nie tylko ta na literę "W" ma w chmurze Księgi Handlowe, dużo bardziej przydatne od skanowania przebiegu pojazdu.

Ja KPIR przenoszę do innego programu nie w chmurze, jednocześnie testuje inne rozwiązania w chmurze które są bardziej funkcjonalne i funkcjonują od kilku lat, wprowadzanie dużych paczek dokumentów jest słabe w aplikacjach webowych, może zmieni się to w 2024 jak wejdzie obowiązkowy KSeF.
Załączniki
2022-06-28_06h06_25.png
2022-06-28_06h06_25.png (45.03 KiB) Przejrzano 22190 razy
lgorek
Posty: 234
Rejestracja: śr, 28 lutego 2018 15:54

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: lgorek » wt, 28 czerwca 2022 12:02

Również będę szukał alternatywnego programu księgowego, póki co zostało około 6 miesięcy, mało ale nie będę korzystał z programu web jak ebiuro.

Chyba widzę o co chodziło, Symfonia miała mocnego konkurenta jakim był RESET2, aby ruszyła sprzedaż programu ebiuro najlepiej jest przejąć konkurencję i pozbyć się dobrych programów księgowych (z rodziny R2). A następnie podnieść cenę aby wyjść na swoje.

Obecnie jestem w stanie zapłacić za R2księgę (bo z tego korzystam), 3000zł rocznie czyli abonament miesięczny 250zł, z gwarancją, że program nie zniknie przez kolejne 5 lat, a jak będzie wycofywany firma dużo wcześniej o tym powiadomi.

W tym momencie znikają wersje PRO i STANDARD pojawia się nowa seria programów na windows np SR2biuro, czyli jest tylko jeden program do ksiąg handlowych, kpir, ryczałtu, magazynu, itp, tylko mamy moduły uzależnione od abonamentu. Chcemy wszystko płacimy dużo chcemy tylko starą R2księga płacimy miesięcznie 250zł (brutto), i dalej korzystamy z funkcjonalności programu instalowanego. Można oczywiście dodać dodatkowe funkcje jak kopia w chmurze itp, i dzięki wtyczce ebiuro możemy dane podglądać skąd chcemy ale tylko podglądać.

Jest wiele opcji gdzie można by było usprawnić program, ale kierownictwo firmy ma chyba inne plany.
BasiaR
Posty: 38
Rejestracja: pn, 11 lutego 2019 22:01

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: BasiaR » wt, 28 czerwca 2022 21:45

Igorek a gdzie można się coś więcej dowiedzieć o tym SR2biuro ( w tej chwili mam komplet R2 w wersji STANDARD i to mi wystarcza bo 22 firmy ale KPiR oraz ryczałt, plus wynagrodzenia, no i faktury), chętnie zapłacę kwoty o których mówisz, ale powiedz gdzie znaleźć te informacje, bo jak pomyślę zmianie programów i co gorsza przenoszenie części danych to widzę ciemność.
KFP
Posty: 25
Rejestracja: śr, 11 maja 2022 10:43

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: KFP » śr, 29 czerwca 2022 8:31

Przy 22 firmach to ebiuro będzie droższe od konkurencji, zmiana programu może okazać się na plus. Są programy desktopowe za 320 zł rocznie, które mają proste płace, faktury, magazyn, KPIR i ryczałt.

Niestety po 25 latach używania Symfonii zaufanie do firmy spadło do zera, generalnie nie polecam, a klientom którzy mają zalecam zmianę na konkurencję, która wydaje się bardziej stabilna. Nie znamy nic a nic przyszłości dla tych programów lepiej przechodzić teraz póki jest czas, a nie czekać aż się okaże, że nie ma nowych deklaracji i już nie będzie, trzeba przejść na nowe rozwiązanie w kilka tygodni, ułatwi to nowy guzik w prawym górnym rogu programu.
Patrząc na sytuację KPIR od Symfonii, aktualizację są mocno opóźnione, wsparcie jest już tylko "marketingowe", opiekunowie klientów nic nie wiedzą. Firma wygasza KPIR od Symfonii i Reseta a promuje rozwiązania Cloudplanet i skanuj.to.

Jakie jest nowe ebiuro dla biur rachunkowych? Miałem przyjemność rozmawiać z panią od nowego rozwiązania, która chciała wiedzieć jak mi się testuje nowy program, i była bardzo zaskoczona, że biura rachunkowe wpisują ręcznie do programu faktury klientów takich jak sklepy spożywcze, apteki i że wpisujemy ręcznie 200/300 dokumentów bo nikt w spożywczaku nie będzie nam tych faktur skanował, a w biurze szybciej wprowadzę te faktury z palca niż trwać będzie układanie, skanowanie, potwierdzanie, ponowne układanie i numerowanie.
lgorek
Posty: 234
Rejestracja: śr, 28 lutego 2018 15:54

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: lgorek » śr, 29 czerwca 2022 9:44

BasiaR pisze:
wt, 28 czerwca 2022 21:45
Igorek a gdzie można się coś więcej dowiedzieć o tym SR2biuro ( w tej chwili mam komplet R2 w wersji STANDARD i to mi wystarcza bo 22 firmy ale KPiR oraz ryczałt, plus wynagrodzenia, no i faktury), chętnie zapłacę kwoty o których mówisz, ale powiedz gdzie znaleźć te informacje, bo jak pomyślę zmianie programów i co gorsza przenoszenie części danych to widzę ciemność.
SR2biuro - to moja propozycja jaka powinna być droga dla klientów Reset2 pod wodzą Symfonii. Tego programu nie ma a chciałbym aby powstał.

KFP pisze:
śr, 29 czerwca 2022 8:31
Jakie jest nowe ebiuro dla biur rachunkowych? Miałem przyjemność rozmawiać z panią od nowego rozwiązania, która chciała wiedzieć jak mi się testuje nowy program, i była bardzo zaskoczona, że biura rachunkowe wpisują ręcznie do programu faktury klientów takich jak sklepy spożywcze, apteki i że wpisujemy ręcznie 200/300 dokumentów bo nikt w spożywczaku nie będzie nam tych faktur skanował, a w biurze szybciej wprowadzę te faktury z palca niż trwać będzie układanie, skanowanie, potwierdzanie, ponowne układanie i numerowanie.
Pracowałem na systemach bankowych tych webowych i to jest jak piszesz nikt nie będzie patrzył aby dostarczyć zeskanowane. Dodatkowo u klientów co mają po 1-2 segregatory faktur zakupowych co miesiąc skanowanie to była by mordęga. Sami nie wiedzą co robić. Dodatkowo skanowanie to jedno a odczyt danych to drugie. Tragedia zaczyna się z fakturami z kas fiskalnych i drukarek igłowych. Jak zeskanować fakturę która ma np 15 stron i jest ciągiem ? Nikt nie zdaje sobie sprawy z problemów jakie mają biura.

KFP - czy masz coś godnego polecenia ? alternatywy R2księga ? Optima odpada znajomy ma i jeszcze gorsze.
Ostatnio zmieniony pt, 01 lipca 2022 12:49 przez lgorek, łącznie zmieniany 1 raz.
KFP
Posty: 25
Rejestracja: śr, 11 maja 2022 10:43

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: KFP » śr, 29 czerwca 2022 10:08

Rozwiązań jest dużo, a to chyba nie najlepsze miejsce żeby pisać o innych programach, ja przechodzę powoli na program za 399 brutto za rok (to się pokrywa z rocznym kosztem utrzymania r2księgi) i jestem pozytywnie zaskoczony możliwościami, zwłaszcza importem z różnych systemów i plików w tym JPK_VAT i JPK_KPIR który może ułatwić przenoszenie danych z innych systemów.
lgorek
Posty: 234
Rejestracja: śr, 28 lutego 2018 15:54

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: lgorek » pn, 04 lipca 2022 13:29


Wychodzi na to, że nikt z SYMFONII, nie ma odwagi napisać co z przyszłością programów: R2fk, R2księga, R2środki, co może sugerować o zaprzestaniu wsparcia tych programów.
czugala
Posty: 70
Rejestracja: pt, 22 kwietnia 2005 14:27
Kontakt:

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: czugala » śr, 13 lipca 2022 9:33

KFP pisze:
śr, 29 czerwca 2022 10:08
... ja przechodzę powoli na program za 399 brutto za rok (to się pokrywa z rocznym kosztem utrzymania r2księgi) i jestem pozytywnie zaskoczony możliwościami,...
Możesz podać nazwę tego programu/producenta? Większość ma podobne dylematy: na co teraz przejść.
Profit
Posty: 32
Rejestracja: śr, 10 lutego 2016 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: Profit » śr, 13 lipca 2022 14:50

lgorek pisze:
pn, 04 lipca 2022 13:29

Wychodzi na to, że nikt z SYMFONII, nie ma odwagi napisać co z przyszłością programów: R2fk, R2księga, R2środki, co może sugerować o zaprzestaniu wsparcia tych programów.
Nie wiem czy gdzie indziej też , ale jest komunikat w sklepie przy liście MOJE PROGRAMY - wymienione przez Ciebie programy będą wspierane tylko do 31 lipca 2023 i jeżeli ktoś będzie wykupował jeszcze w tym roku aktualizację to nie będzie ona na 12 miesięcy tylko na okres do 31 lipca 2023 :(

W związku z tym też się dołączam o podanie programu:
czugala pisze:
śr, 13 lipca 2022 9:33
KFP pisze:
śr, 29 czerwca 2022 10:08
... ja przechodzę powoli na program za 399 brutto za rok (to się pokrywa z rocznym kosztem utrzymania r2księgi) i jestem pozytywnie zaskoczony możliwościami,...
Możesz podać nazwę tego programu/producenta? Większość ma podobne dylematy: na co teraz przejść.
10 lat temu jak wybierałam programy to brałam pod uwagę wszystko z wyjątkiem Symfonii, z którą dzięki Bogu krótko, wcześniej miałam do czynienia :twisted:
Andy
Posty: 28
Rejestracja: śr, 21 stycznia 2015 12:13

Re: ZMIANY PO PRZEJĘCIU

Post autor: Andy » czw, 14 lipca 2022 17:31

Muszę się przyznać, że w moim biurze od ok. 20 lat korzystamy jeszcze z F-K Symfonii, a niespełna 10 lat temu zamieniliśmy pozostałe programy Symfonii na rozwiązania Resetu. Bardzo żałuję, że R2Firma odejdzie w niebyt. Dla mnie to był jeden z niewielu programów, nad którym autorzy pochylali się nad upraszczaniem i ergonomią programu, a nie wodotryskami - nie zapominając, wg mojej opinii, o dobrej obsłudze serwisowej. Nie był to program idealny, ale był na tyle zoptymalizowany, że pracowało się na nim bardzo przyjemnie. Przy okazji dziękuję tym, którzy go tworzyli.

Co do Symfonii, to nie spodziewam się niczego więcej po jej osobach zarządzających, niż to co prezentują i czego nie reprezentują w ostatnich ok. 8 latach...
Komunikacja z klientami Symfonii jest praktycznie żadna - chyba, że handlowcy chcą wcisnąć coś droższego lub zwiększyć sprzedaż nowych pomysłów, które za chwilę będą już nierozwijane. Więc raczej nie oczekujcie, że ktoś z Symfonii raczy w jakikolwiek sposób pochylić się nad odpowiedzią dla użytkowników Resetu, szczególnie tych nieperspektywicznych.
Żeby nie pastwić się jednostronnie nad nabywcą Resetu, przejdę do meritum.

Zmiana oprogramowania.
Mam kilku klientów, którzy nie życzą sobie, aby ich dane księgowe lub kopie bezpieczeństwa były przechowywane zwłaszcza na serwerach (w chmurze) operatorów (firm) rozwiązań księgowych - brak zaufania, wywiadownia gospodarcza, itp. Poza tym, od zakończenia opłacania abonamentu, przez kolejnych min. 6 lat biuro rachunkowe musi mieć dostęp do danych (korekty dokumentów, korekty deklaracji, kontrole us, itd.). Dlatego, tzw. nowoczesne rozwiązania chmurowe z przechowywaniem danych gdzieś tam - odpadają. Natomiast różnego rodzaju hybrydy, gdzie dane przechowywane są lokalnie, a wymiana np. dokumentów dokonuje się via internet, jak najbardziej tak.
W zasadzie, po kilkudniowym zapoznawaniu się z obecnymi rozwiązaniami dla biur rachunkowych i po ich selekcji wytypowałem do decyzji: Nexo Plus Insertu lub Optimę ERP. Wydają się stabilnymi rozwiązaniami z perspektywą rozwojową.
Może macie jakieś doświadczenia z tymi rozwiązaniami? Będę wdzięczny za Waszą sugestię co do mojego wyboru.
Serdecznie pozdrawiam!
ODPOWIEDZ