Problem z importem wyciągu bankowego

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
patryk14456
Posty: 2
Rejestracja: wt, 15 lutego 2022 20:42

Problem z importem wyciągu bankowego

Post autor: patryk14456 » ndz, 20 lutego 2022 20:00

Dzień dobry, przy próbie importu wyciągu bankowego w formacie MT940 w programie R2fkpro pojawia się błąd "dekret nie jest zbilansowany" (jak na załączonym zdjęciu), przez co wyciąg bankowy nie chce się zaimportować. Na R2fkpro dopiero zacząłem pracę, nie znam jeszcze dokładnie programu i niestety nie udało mi się znaleźć rozwiązania. Bardzo proszę o pomoc, co może być powodem wyskakującego błędu i jak można rozwiązać ten problem? Z góry dziękuję za pomoc.
Załączniki
20220215_20441g8 (1).jpg
20220215_20441g8 (1).jpg (171.4 KiB) Przejrzano 5138 razy
Awatar użytkownika
Ul
 
Posty: 89
Rejestracja: pt, 09 marca 2018 10:12
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Problem z importem wyciągu bankowego

Post autor: Ul » pn, 21 lutego 2022 11:45

Przed rozpoczęciem importowania wyciągów bankowych proszę spróbować:
1 Okno firmy - zakładka Przelewy - przycisk Rachunki Bankowe, zakładka pozycja danego rachunku bankowego - poniżej zakładka Wydruki/Eksport - pole Import płatności z
1. 1. Jeśli pozostawimy pole pustym przy próbie importu program spróbuje dopasować właściwy format do importu płatności i zaproponuje jego przypisanie w tym polu.
1. 2. Jeśli program nie dopasuje formatu należy wypróbować dostępnych na liście opcji wyboru przy imporcie plików pochodzących z bankowości elektronicznej. Proponuję sprawdzić też jakie możliwości eksportu do pliku oferuje bank.
2. W przypadku nierozpoznania formatu pliku bądź importu plików przy różnych opcjach ustawienia importu (punkt 1) proponuję wybrać tam opcję Uniwersalny MT940 z opcją dopasowania automatycznie lub ręcznie formatu pliku.
Jeśli żadna z dróg nie umożliwi skutecznego importu wyciągu bankowego lub w przypadku dalszych wątpliwości, proszę o kontakt telefoniczny z działem serwisu pod numerem 71 38 28 702.
patryk14456
Posty: 2
Rejestracja: wt, 15 lutego 2022 20:42

Re: Problem z importem wyciągu bankowego

Post autor: patryk14456 » ndz, 27 lutego 2022 18:40

Bardzo dziękuję za wskazówki. Niestety pomimo prób nadal pojawia się błąd. W najbliższym czasie dostęp do programu mam jedynie w godzinach wieczornych, więc mam ograniczoną możliwość kontaktu telefonicznego. Czy jest jeszcze coś, co mógłbym spróbować aby import wyciągu zadziałał prawidłowo?
Awatar użytkownika
Ul
 
Posty: 89
Rejestracja: pt, 09 marca 2018 10:12
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Problem z importem wyciągu bankowego

Post autor: Ul » pn, 28 lutego 2022 11:08

Czy w Pana bankowości elektronicznej to jedyny format pliku, który może Pan wygenerować? Jeśli bank daje takie możliwości proszę spróbować innych formatów do importu wyciągów bankowych.
W kwestii MT940 sugeruję jeszcze:
1. Zweryfikuj definicję raportu bankowego (Zbiory - Wybór firmy - zakładka Pozycja - poniżej zakładka Przelewy - Rachunki Bankowe):
Czy do definicji raportu bankowego mamy przypisane konto syntetyczne i czy pole Konto można zmieniać jest zaznaczone.
2. Przy imporcie płatności proszę zwrócić uwagę na pole Przypisywanie kont i wybór opcji. Domyślnym rozwiązaniem jest wybór W zależności od rodzaju.
Jeśli dotychczasowe sugestie nie przyniosą rozwiązania proszę zalogować się poprzez menu Pomoc - Serwis on-line oraz założyć sprawę serwisową przekazując w załączniku plik (bez żadnych danych osobowych).
ODPOWIEDZ