irytujące drobiazgi

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
PAWEŁ SMOLIS
Posty: 101
Rejestracja: pt, 19 grudnia 2014 12:52

irytujące drobiazgi

Post autor: PAWEŁ SMOLIS » czw, 08 grudnia 2022 10:22

1. Wystawiając druk delegacji wpisuję datę wystawienia, dlaczego w wydruku data nie podstawia się wszędzie ale w jednym miejscu (data zatwierdzenia) wskakuje data dzisiejsza ? Logiczne że powinna być data wystawienia albo pole na wpisanie daty a nie "czerpanie" z kalendarza.

2. Wystawiając druk delegacji wpisuję datę rozliczenia, dlaczego w wydruku data nie podstawia się wszędzie ale w jednym wybranym miejscu (rozliczenie sprawdzono) wskakuje data dzisiejsza ? Ma być inna data, wstawcie pole do wypełnienia.

3. Umowy zlecenia - niechcący rozszerzyłem pole "pozycja listy" na całe okno, nie potrafię zmniejszyć szerokości pola, przeciąganie nic nie daje.

4. Okna umów - są małe i mają ograniczone rozmiary, nie można żadnego okna ustawić w trybie pełnoekranowym więc trzeba je niejednokrotnie przewijać, wybitnie wkurzające.

5. Okna umów - zawsze wskakuje domyślnie najstarsza, pierwsza. Jak piszę aneks, nową umowę to jest kontynuacją aneksem pierwszej czy ostatniej ? naliczając zlecenie naliczam najstarsze czy ostatnią, bieżącą umowę ? totalnie nieprzemyślane.
PAWEŁ SMOLIS
Posty: 101
Rejestracja: pt, 19 grudnia 2014 12:52

Re: irytujące drobiazgi

Post autor: PAWEŁ SMOLIS » czw, 08 grudnia 2022 11:58

6. Rachunki do ryczałtów drukują się z datą bieżącą, nie mogą się drukować jak rachunki do zleceń, z datą listy płac ?

7. można stworzyć przycisk exportu do pdf wszystkich stron ? nie zdarza mi się nic drukować więc mam zamiennie drukarkę pdf ale nie pracuję sam a inni czasem jednak coś drukują. przycisk rozwiązałby problem.

8. Historia zatrudnienia - klikając "insert" nie mogę wpisywać danych, klikając kursorem plusik owszem.

9. Historia zatrudnienia - wykorzystał urlop wypocz. .... w tym dni url. lim. ... co to ma być ? nie można napisać "na żądanie" ? każdy będzie widział o co chodzi

Może trzeba zwiększyć okno żeby dało się to wszystko wpisać, pełnymi wyrazami a nie skrótem myślowym pana programisty?
Program się tworzy dla użytkownika a nie dla piszącego?
Zwiększenie czcionki nie zwiększa okna, nawalone tam jest wszystkiego tyle, że się nie mieści.
Awatar użytkownika
NA
 
Posty: 567
Rejestracja: wt, 17 sierpnia 2010 9:57
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: irytujące drobiazgi

Post autor: NA » pn, 12 grudnia 2022 13:02

PAWEŁ SMOLIS pisze:
czw, 08 grudnia 2022 10:22
1. Wystawiając druk delegacji wpisuję datę wystawienia, dlaczego w wydruku data nie podstawia się wszędzie ale w jednym miejscu (data zatwierdzenia) wskakuje data dzisiejsza ? Logiczne że powinna być data wystawienia albo pole na wpisanie daty a nie "czerpanie" z kalendarza.

2. Wystawiając druk delegacji wpisuję datę rozliczenia, dlaczego w wydruku data nie podstawia się wszędzie ale w jednym wybranym miejscu (rozliczenie sprawdzono) wskakuje data dzisiejsza ? Ma być inna data, wstawcie pole do wypełnienia.

3. Umowy zlecenia - niechcący rozszerzyłem pole "pozycja listy" na całe okno, nie potrafię zmniejszyć szerokości pola, przeciąganie nic nie daje.

4. Okna umów - są małe i mają ograniczone rozmiary, nie można żadnego okna ustawić w trybie pełnoekranowym więc trzeba je niejednokrotnie przewijać, wybitnie wkurzające.

5. Okna umów - zawsze wskakuje domyślnie najstarsza, pierwsza. Jak piszę aneks, nową umowę to jest kontynuacją aneksem pierwszej czy ostatniej ? naliczając zlecenie naliczam najstarsze czy ostatnią, bieżącą umowę ? totalnie nieprzemyślane.
Ad. 1,2. Wyświetlone na ekranie wydruki można edytować. W przypadku konieczności zmiany np. dat na wydruku polecenia wyjazdu służbowego, można tego dokonać indywidualnie, wchodząc w edycję dwuklikiem na treści. Różne daty pojawiają się domyślnie w poszczególnych miejscach w zależności m.in. od daty wypisania polecenia służbowego, dat określających wyjazd i powrót, dat rozliczenia itp. Jak wiadomo mogą być to różne dni i trudno byłoby dla każdego możliwego przypadku uzyskać uniwersalne ustawienia.

Ad. 3. Łapanie za krawędź z wciśniętym LPMyszy powinno umożliwić regulację szerokości tych kolumn. Jeśli to nie przynosi oczekiwanego efektu, to proszę w tym oknie wejść w ustawienia okna (Ctrl+F4 albo ikona tabelki) i skorzystać z dolnego przycisku "domyślne".

Ad. 4. Proszę sprawdzić czy właczony jest interfejs "Aplikacja MDI" czy tradycyjny "Ruchome okna". Ten ostatni jest bardziej uniwersalny i na nim nie powinno być problemów ze zmienianiem wielkości okien i przesuwaniem także na obszar okna głównego. Dostęp do zmiany interfejsu: menu ustawienia/środowisko/zakładka interfejs/pole układ.

Ad. 5. W poszczególnych ewidencjach można sortować dane według różnych kolumn, niekoniecznie po datach. Można sortować rosnąco lub malejąco. Po otwarciu ewidencji umów o pracę, podświetlenie ustawia się na górze, więc jeśli sortowanie będzie po dacie "okres od" w taki sposób, że na górze będzie ostatni wpis (najaktualniejszy), to właśnie na tej pozycji pojawi się podświetlenie. Wprowadzanie aneksu czy nowej umowy należy przeprowadzać stojąc na ostatnim aktualnym wpisie. To ważne aby aneks wprowadzać stojąc na ostatnim wpisie. Tak jest to opracowane w programie więc to raczej kwestia przyzwyczajenia się do takiego, a nie innego funkcjonowania. Naliczając umowę zlecenie, program rozlicza pierwszą w kolejności wprowadzania, która okresem obejmuje daną listę i ma niezerową wartość do rozliczenia. Jeśli jest więcej umów w okresie chociażby częściowo pokrywających się, a chcemy móc zdecydować o rozliczeniu innej niż ta, którą program automatycznie bierze do rozliczenia, to można spróbować odznaczyć na takiej umowie pole "wypłać na kol. liście". Dla celów upewnienia się którą umowę program rozliczył na liście, można w umowie wyciągnąć kolumnę Ide, a w pozycjach listy kolumnę @IUmowa i po tych numerach sprawdzić.

------------------------------------------------------
Zapraszamy na portal społeczności Symfonii, który dostępny jest pod poniższym linkiem:

https://spolecznosc.symfonia.pl/hc/pl/c ... P%C5%82ace
Awatar użytkownika
NA
 
Posty: 567
Rejestracja: wt, 17 sierpnia 2010 9:57
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: irytujące drobiazgi

Post autor: NA » pn, 12 grudnia 2022 14:46

PAWEŁ SMOLIS pisze:
czw, 08 grudnia 2022 11:58
6. Rachunki do ryczałtów drukują się z datą bieżącą, nie mogą się drukować jak rachunki do zleceń, z datą listy płac ?

7. można stworzyć przycisk exportu do pdf wszystkich stron ? nie zdarza mi się nic drukować więc mam zamiennie drukarkę pdf ale nie pracuję sam a inni czasem jednak coś drukują. przycisk rozwiązałby problem.

8. Historia zatrudnienia - klikając "insert" nie mogę wpisywać danych, klikając kursorem plusik owszem.

9. Historia zatrudnienia - wykorzystał urlop wypocz. .... w tym dni url. lim. ... co to ma być ? nie można napisać "na żądanie" ? każdy będzie widział o co chodzi

Może trzeba zwiększyć okno żeby dało się to wszystko wpisać, pełnymi wyrazami a nie skrótem myślowym pana programisty?
Program się tworzy dla użytkownika a nie dla piszącego?
Zwiększenie czcionki nie zwiększa okna, nawalone tam jest wszystkiego tyle, że się nie mieści.
Ad. 6. Wydruk rachunków dla umów zleceń, realizowany jest z konkretnych list płac, a więc wiadomo jakich dat wypłaty dotyczy. O jakie dokładnie wydruki ryczałtów chodzi? Wydruk np. ryczałtu samochodowego wykonuje się z poziomu ewidencji ekwiwalentów i ryczałtów i tam nie ma powiązania z datą wypłaty listy.

Ad. 7. Na chwilę obecną nie ma takiej możliwości. Oczywiście, że z technicznego punku widzenia mogłaby taka funkcjonalność zostać wprowadzona, podobnie jak i szereg innych, jednak to zazwyczaj ustępuje miejsca ważniejszym modyfikacjom, jakie muszą być na bieżąco realizowane.

Ad. 8. Sprawdzone na najnowszej wersji (akurat pobranej w trybie diagnostycznym) i daje się wprowadzić insertem i kontynuować tabulatorem aby przechodzenie na poszczególne pola.

Ad. 9. Skróty takie wymuszone są sztywną wielkością tego obszaru. Przekazałem sugestię do rozpatrzenia aby nad polami tymi pojawiała się chmurka z pełnym opisem dla osób, które mają trudność z domyśleniem się czego niniejsze pola dotyczą.

Dziękujemy uprzejmie za zwrócenie uwagi na te wszystkie drobne, aczkolwiek istotne kwestie. Możliwe, że w przyszłości będzie można stopniowo dokonać optymalizacji w tym zakresie.

Zachęcamy do korzystania z nowego portalu służącego rejestracji zgłoszeń, gdyż nadsyłane sprawy opatrzone będą wówczas konkretnym numerem licencji użytkownika i mogą szybciej uzyskać wyższy priorytet.

https://ebok.symfonia.pl/#/Wsparcie/
PAWEŁ SMOLIS
Posty: 101
Rejestracja: pt, 19 grudnia 2014 12:52

Re: irytujące drobiazgi

Post autor: PAWEŁ SMOLIS » wt, 13 grudnia 2022 10:57

NA pisze:
pn, 12 grudnia 2022 13:02
PAWEŁ SMOLIS pisze:
czw, 08 grudnia 2022 10:22
1. Wystawiając druk delegacji wpisuję datę wystawienia, dlaczego w wydruku data nie podstawia się wszędzie ale w jednym miejscu (data zatwierdzenia) wskakuje data dzisiejsza ? Logiczne że powinna być data wystawienia albo pole na wpisanie daty a nie "czerpanie" z kalendarza.

2. Wystawiając druk delegacji wpisuję datę rozliczenia, dlaczego w wydruku data nie podstawia się wszędzie ale w jednym wybranym miejscu (rozliczenie sprawdzono) wskakuje data dzisiejsza ? Ma być inna data, wstawcie pole do wypełnienia.

3. Umowy zlecenia - niechcący rozszerzyłem pole "pozycja listy" na całe okno, nie potrafię zmniejszyć szerokości pola, przeciąganie nic nie daje.

4. Okna umów - są małe i mają ograniczone rozmiary, nie można żadnego okna ustawić w trybie pełnoekranowym więc trzeba je niejednokrotnie przewijać, wybitnie wkurzające.

5. Okna umów - zawsze wskakuje domyślnie najstarsza, pierwsza. Jak piszę aneks, nową umowę to jest kontynuacją aneksem pierwszej czy ostatniej ? naliczając zlecenie naliczam najstarsze czy ostatnią, bieżącą umowę ? totalnie nieprzemyślane.
Ad. 1,2. Wyświetlone na ekranie wydruki można edytować. W przypadku konieczności zmiany np. dat na wydruku polecenia wyjazdu służbowego, można tego dokonać indywidualnie, wchodząc w edycję dwuklikiem na treści. Różne daty pojawiają się domyślnie w poszczególnych miejscach w zależności m.in. od daty wypisania polecenia służbowego, dat określających wyjazd i powrót, dat rozliczenia itp. Jak wiadomo mogą być to różne dni i trudno byłoby dla każdego możliwego przypadku uzyskać uniwersalne ustawienia.

Ad. 3. Łapanie za krawędź z wciśniętym LPMyszy powinno umożliwić regulację szerokości tych kolumn. Jeśli to nie przynosi oczekiwanego efektu, to proszę w tym oknie wejść w ustawienia okna (Ctrl+F4 albo ikona tabelki) i skorzystać z dolnego przycisku "domyślne".

Ad. 4. Proszę sprawdzić czy właczony jest interfejs "Aplikacja MDI" czy tradycyjny "Ruchome okna". Ten ostatni jest bardziej uniwersalny i na nim nie powinno być problemów ze zmienianiem wielkości okien i przesuwaniem także na obszar okna głównego. Dostęp do zmiany interfejsu: menu ustawienia/środowisko/zakładka interfejs/pole układ.

Ad. 5. W poszczególnych ewidencjach można sortować dane według różnych kolumn, niekoniecznie po datach. Można sortować rosnąco lub malejąco. Po otwarciu ewidencji umów o pracę, podświetlenie ustawia się na górze, więc jeśli sortowanie będzie po dacie "okres od" w taki sposób, że na górze będzie ostatni wpis (najaktualniejszy), to właśnie na tej pozycji pojawi się podświetlenie. Wprowadzanie aneksu czy nowej umowy należy przeprowadzać stojąc na ostatnim aktualnym wpisie. To ważne aby aneks wprowadzać stojąc na ostatnim wpisie. Tak jest to opracowane w programie więc to raczej kwestia przyzwyczajenia się do takiego, a nie innego funkcjonowania. Naliczając umowę zlecenie, program rozlicza pierwszą w kolejności wprowadzania, która okresem obejmuje daną listę i ma niezerową wartość do rozliczenia. Jeśli jest więcej umów w okresie chociażby częściowo pokrywających się, a chcemy móc zdecydować o rozliczeniu innej niż ta, którą program automatycznie bierze do rozliczenia, to można spróbować odznaczyć na takiej umowie pole "wypłać na kol. liście". Dla celów upewnienia się którą umowę program rozliczył na liście, można w umowie wyciągnąć kolumnę Ide, a w pozycjach listy kolumnę @IUmowa i po tych numerach sprawdzić.

------------------------------------------------------
Zapraszamy na portal społeczności Symfonii, który dostępny jest pod poniższym linkiem:

https://spolecznosc.symfonia.pl/hc/pl/c ... P%C5%82ace
Dziękuję za odpowiedź
Ad. 1, 2 - nie chodzi o to żeby ręcznie poprawiać wydruk, tak robię ale nie to było celem mojego wywodu.
Ad. 3 - dziękuję, pomógł ten drugi sposób
Ad. 4 - zmieniłem na Aplikacja MDI ale to nie działa, na zakładce "pozycja" nie da się zmienić rozmiaru okna
Ad. 5 - jest to jakieś wyjście ale po 20 latach przestawić się będzie problematyczne
PAWEŁ SMOLIS
Posty: 101
Rejestracja: pt, 19 grudnia 2014 12:52

Re: irytujące drobiazgi

Post autor: PAWEŁ SMOLIS » wt, 13 grudnia 2022 11:01

NA pisze:
pn, 12 grudnia 2022 14:46
PAWEŁ SMOLIS pisze:
czw, 08 grudnia 2022 11:58
6. Rachunki do ryczałtów drukują się z datą bieżącą, nie mogą się drukować jak rachunki do zleceń, z datą listy płac ?

7. można stworzyć przycisk exportu do pdf wszystkich stron ? nie zdarza mi się nic drukować więc mam zamiennie drukarkę pdf ale nie pracuję sam a inni czasem jednak coś drukują. przycisk rozwiązałby problem.

8. Historia zatrudnienia - klikając "insert" nie mogę wpisywać danych, klikając kursorem plusik owszem.

9. Historia zatrudnienia - wykorzystał urlop wypocz. .... w tym dni url. lim. ... co to ma być ? nie można napisać "na żądanie" ? każdy będzie widział o co chodzi

Może trzeba zwiększyć okno żeby dało się to wszystko wpisać, pełnymi wyrazami a nie skrótem myślowym pana programisty?
Program się tworzy dla użytkownika a nie dla piszącego?
Zwiększenie czcionki nie zwiększa okna, nawalone tam jest wszystkiego tyle, że się nie mieści.
Ad. 6. Wydruk rachunków dla umów zleceń, realizowany jest z konkretnych list płac, a więc wiadomo jakich dat wypłaty dotyczy. O jakie dokładnie wydruki ryczałtów chodzi? Wydruk np. ryczałtu samochodowego wykonuje się z poziomu ewidencji ekwiwalentów i ryczałtów i tam nie ma powiązania z datą wypłaty listy.

Ad. 7. Na chwilę obecną nie ma takiej możliwości. Oczywiście, że z technicznego punku widzenia mogłaby taka funkcjonalność zostać wprowadzona, podobnie jak i szereg innych, jednak to zazwyczaj ustępuje miejsca ważniejszym modyfikacjom, jakie muszą być na bieżąco realizowane.

Ad. 8. Sprawdzone na najnowszej wersji (akurat pobranej w trybie diagnostycznym) i daje się wprowadzić insertem i kontynuować tabulatorem aby przechodzenie na poszczególne pola.

Ad. 9. Skróty takie wymuszone są sztywną wielkością tego obszaru. Przekazałem sugestię do rozpatrzenia aby nad polami tymi pojawiała się chmurka z pełnym opisem dla osób, które mają trudność z domyśleniem się czego niniejsze pola dotyczą.

Dziękujemy uprzejmie za zwrócenie uwagi na te wszystkie drobne, aczkolwiek istotne kwestie. Możliwe, że w przyszłości będzie można stopniowo dokonać optymalizacji w tym zakresie.

Zachęcamy do korzystania z nowego portalu służącego rejestracji zgłoszeń, gdyż nadsyłane sprawy opatrzone będą wówczas konkretnym numerem licencji użytkownika i mogą szybciej uzyskać wyższy priorytet.

https://ebok.symfonia.pl/#/Wsparcie/
Dziekuję za odpowiedź
Ad. 6 - chodzi o zbiorczy wydruk, nie z poziomu ryczałtu ale listy właśnie
Ad. 7 - ok, trudno
Ad. 8 - różnie z tym bywa, czasem działa a czasem, jakby się sam między polami przełączał i trzeba "przejść" wszystkie pola żeby wrócić do pierwszego.
Ad. 9 - czyli wraca temat za małych okien
ODPOWIEDZ