Nie mogę wystawić faktury - kontrahent zablokowany

Lista najczęściej zadawanych pytań dotyczących korzystania z programu R2faktury, R2fakturyPRO opracowana przez pracowników serwisu Reset2.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Inez
 
Posty: 344
Rejestracja: czw, 21 kwietnia 2005 14:23
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Nie mogę wystawić faktury - kontrahent zablokowany

Post autor: Inez » czw, 28 października 2010 12:56

Restrykcje w obrotach z nierzetelnymi kontrahentami są jednym z elementów mechanizmu rozliczania należności.
Nakładane restrykcje są dwustopniowe. W zależności od m.in. długości zaległości w płatnościach, kontrahent zostaje zakwalifikowany do jednej z dwóch grup:
Obsługa warunkowa:
- przy wystawianiu faktury temu kontrahentowi pojawi się komunikat z ostrzeżeniem o zaległościach;
- na liście kontrahentów będzie wyróżniony szarym kolorem ;
- przeterminowana faktura, będąca przyczyną zastrzeżeń, będzie w oknie z fakturami wyróżniona szarym kolorem.

Nie obsługiwać:
- wystawienie faktury dla tego kontrahenta jest niemożliwe, przy próbie wystawienia otrzymamy komunikat o błędzie z odpowiednim wyjaśnieniem;
- na liście kontrahentów będzie wyróżniony czarnym kolorem;
- przeterminowana faktura, będąca przyczyną zastrzeżeń, będzie w oknie z fakturami wyróżniona czarnym kolorem.

Konfigurację restrykcji umożliwia polecenie menu głównego Ustawienia -> Restrykcje.

Jeśli chcemy korzystać z modułu Restrykcje ustawionego standardowo jednak wyjątkowo postanowiliśmy zezwolić nierzetelnemu klientowi na dokonanie kolejnego zakupu wówczas należy wejść w okienko KONTRAHENCI na zakładkę Restrykcje i wypełnić właściwe pole:

Obsługa warunkowa - jeszcze kontrahenta obsługujemy, ale już zwracamy uwagę na jego przeterminowane płatności. Kontrahent z takimi restrykcjami jest wyróżniony na liście kontrahentów szarym kolorem. Jeśli w trakcie wystawiania nowej faktury wybierzemy go jako nabywcę, pojawi się informacja o opisanych niżej zastrzeżeniach:

Z powodu - program sam podstawia tu wyjaśnienie, w zależności od konfiguracji restrykcji może to być zwłoka w płatnościach, wystawione przypomnienie o płatnościach lub wystawiona i niezapłacona nota odsetkowa.
Inny powód - inny dowolny powód wpisany ręcznie, np. informacja o nierzetelności kontrahenta uzyskana od zaprzyjaźnionej firmy

Nie obsługiwać - tego kontrahenta już nie obsługujemy, do czasu uregulowania zaległych płatności. Kontrahent z takimi restrykcjami jest wyróżniony na liście kontrahentów czarnym kolorem. Wystawienie temu kontrahentowi nowej faktury będzie niemożliwe - pojawi się komunikat zawierającym opisane niżej zastrzeżenia:

Z powodu - program sam podstawia tu wyjaśnienie, w zależności od konfiguracji restrykcji może to być zwłoka w płatnościach, wystawione wezwanie do zapłaty, wystawiona i niezapłacona nota odsetkowa
Inny powód - inny powód wpisany ręcznie, np. zaległość za faktury wystawione przed rozpoczęciem pracy z programem
Jednak obsługujemy - jeśli mimo np. wystawionego wezwania do zapłaty chcemy nadal obsługiwać tego kontrahenta.

Zaczerpnięte z instrukcji obsługi programu R2Faktury rozdziały:
- Należności i zobowiązania -> Restrykcje w obrotach,
- Biblioteki -> Kontrahenci.
---------------------------------------------------------------------------------
Zapraszamy do Społeczności Symfonii.
Zachęcamy do dzielenia się wiedzą i zadawania pytań w obszarze migracji z programów linii R2firma.
Krótkie wyjaśnienie czym jest Społeczność i jak z niej korzystać.
ODPOWIEDZ