Aby wysłać maila wystarczy w oknie "przegląd wydruku" wcisnąć ikonkę "wyślij jako e-mail".
Wcześniej jednak musimy prawidłowo określić parametry skrzynki pocztowej, co określamy w programie w menu Ustawienia - Środowisko - zakładka Internet
W części SMTP uzupełniamy informacje zgodnie z wytycznymi podanymi przez dostawcę poczty (w przypadku popularnych serwisów informacje do konfiguracji dostępne są zwykle na stronie danego serwisu w sekcji pomoc).
Poniżej przedstawiamy przykładową konfigurację dla poczty gmail.
W tym przypadku uzupełniamy:
nazwa hosta: smtp.gmail.com
port: 465 (lub opcjonalnie 587)
nazwa użytkownika: to nazwa, którą podpiszemy wysłanego przez nas maila (np. nazwa firmy)
nazwa konta: adres e-mail lub początek adresu mailowego
E-mail użytkownika: pełny adres mailowy
Hasło: hasło do konta

Taka konfiguracja powinna zapewnić nam możliwość wysyłki wiadomości bezpośrednio z poziomu programu.
W przypadku kłopotów z gmailem warto sprawdzić również parametr, do którego dostęp Użytkownik ma logując się w przeglądarce na stronie gmail.com
Na skrzynce gmail należy wybrać Ustawienia - Ustawienia

Następnie wybieramy zakładkę Konta i importowanie a na niej opcję w sekcji Zmień ustawienia konta o nazwie Inne ustawienia konta Google

Kolejny krok to wybór po prawej stronie opcji Ustawienia konta

Teraz pozostało po lewej stronie w sekcji Logowanie się i zabezpieczenia opcji Aplikacje, które mają dostęp do konta

Włączamy opcję Zezwalaj na mniej bezpieczne aplikacje

Konfiguracja skrzynki mailowej została zakończona.