Stopień niepełnosprawności

Ewidencja pracowników

Wypełnienie danych o stopniu niepełnosprawności  pracownika przyczyni się do:

UWAGA. W celu prawidłowego rozliczenia składek ZUS od pracowników niepełnosprawnych należy właściwie ustawić parametr Refundacja składek ZUS w danych firmy (patrz Rozpoczęcie pracy - Wprowadzanie danych firmy).

Dane o stopniu niepełnosprawności wprowadzamy na podstawie orzeczenia lekarza orzecznika ZUS lub Zespołu ds Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności. W nowej pozycji wprowadzamy:

Przycisk OK służy do zatwierdzenia wprowadzonych danych. W przypadku posiadania niezależnych orzeczeń ZUS i komisji za ten sam okres, wprowadzamy dane z obu dokumentów jako jeden wpis. Jeśli jedno z orzeczeń wydane jest na dłuższy okres to wprowadzamy drugi wpis z tym okresem, rozpoczynając od dnia po zakończeniu poprzedniego okresu.

Mamy możliwość włączenia opcji autokontroli okresów niepełnosprawności, wywoływanej przy wejściu do programu (patrz Parametry systemu - Ustawienia kadrowe) oraz przygotowania informacji o upływających terminach (patrz Zestawienia i dokumenty - Zestawienia terminowe).