|
W oknie KONTRAHENCI funkcja F2 udostępnia następujące
wydruki:
Potwierdzenia sald - seryjny wydruk potwierdzeń sald związanych z kontem odbiorcy lub kontem dostawcy. Wydruk ten można wykonać na drukarce igłowej w trybie znakowym (patrz ROZPOCZĘCIE PRACY - Okno główne - Przegląd wydruku - Wydruki znakowe). Wydruki znakowe dostępne w wersji MAXI i PRO. Przed wydrukiem określamy w okienku Potwierdzenia sald:
Salda na dzień - podajemy dzień, na który mają być obliczone drukowane salda
Drukować tylko wtedy, gdy:
salda są niezerowe - jeżeli chcemy drukować potwierdzenia sald tylko dla tych kontrahentów, którzy mają jakieś nieuregulowane płatności na podany dzień
są jakieś płatności w danym roku - potwierdzenie wydrukowane zostanie tylko dla tych kontrahentów, którzy mają jakieś nieuregulowane płatności na podany dzień bądź uregulowaną płatność powstałą w danym roku i przed dniem podanym w parametrze Salda na dzień
zawsze - jeżeli chcemy drukować potwierdzenia sald dla wszystkich kontrahentów w kartotece.
Potwierdzenie salda dla wybranego kontrahenta możemy wydrukować w oknie ROZRACHUNKI.
Kontrola statusu vat - umożliwia wydrukowanie Raportu z kontroli statusu VAT kontrahentów (patrz Weryfikacja statusu VAT kontrahenta)
Kontrola kont bankowych (biała lista) - umożliwia wydrukowanie Raportu z kontroli kont bankowych kontrahentów (patrz Wykaz podatników VAT (biała lista))
Koperty - nadruk adresów na kopertach z następującymi opcjami:
Drukarka - wybieramy drukarkę, na której chcemy zaadresować koperty
Rozmiar - wybieramy typ koperty z listy kopert obsługiwanych przez wybraną wyżej drukarkę
Ustawienia - drukujemy adres kontrahenta (Adresat) oraz logo i adres firmy (Nadawca)
Zakres - drukujemy jedną kopertę dla wybranego kontrahenta (wybrana pozycja) lub cały zestaw dla wybranej grupy kontrahentów (wszystkie pozycje).
UWAGA. Listę kontrahentów wybranych do druku możemy ograniczyć funkcją F4 (np. tylko odbiorcy) lub indywidualnie podświetlając (Shift áâ) i wybierając tylko podświetlonych (Ctrl +).
Umowa z pocztą - w miejscu przeznaczonym na znaczek możemy wydrukować wprowadzoną treść umowy z pocztą (Drukuj), treść tą następnie możemy zabezpieczyć przed modyfikacją (Tylko do odczytu)
Naklejki adresowe - adresy wybranej grupy kontrahentów drukowane na zwykłej kartce A4 lub na odpowiednio naciętym papierze samoprzylepnym
Kontrahenci – zestawienie kontrahentów zawierające nazwę, dane, nip, telefon i uwagi - można je samodzielnie dostosować
Księga - dokumenty - zestawienie dokumentów tego kontrahenta podzielone na rodzaje wpisów - można je samodzielnie dostosować
Księga - odwrotne obciążenie - zestawienie dokumentów tego kontrahenta związanych z odwrotnym obciążeniem - można je samodzielnie dostosować
Księga - pozycje dokumentów - zestawienie zaksięgowanych pozycji - odpowiednik zakładki Pozycje z wszystkich lub wybranych wpisów dotyczących tego kontrahenta. Pokazuje się wstępnie w oknie umożliwiając dodatkową selekcję lub wyszukiwanie. Przycisk F2 umożliwia wydruk PK zawierającego daną pozycję lub właściwy Wydruk zestawienia. Można je samodzielnie dostosować.
Obroty - zestawienie obrotów na kontach - odpowiednik zakładki Dekret z wszystkich lub wybranych wpisów do księgi dotyczących tego kontrahenta oraz zakładki Dekret z pozycji raportów kasowych i bankowych z wpłatami/wypłatami tego kontrahenta. Pokazuje się wstępnie w oknie umożliwiając dodatkową selekcję lub wyszukiwanie. Przycisk F2 umożliwia wydruk PK zawierającego dany obrót lub właściwy Wydruk zestawienia. Można je samodzielnie dostosować.
Obroty (suma) - sumaryczne obroty pochodzące z transakcji z tym kontrahentem uporządkowane wg numeru konta. Można je samodzielnie dostosować.
Rozrachunki z kontrahentem – zestawienie przedstawiające szczegółową ewidencję płatności, czyli tego co kontrahent powinien nam zapłacić (albo my jemu jeśli to nasz dostawca) i tego co zostało zapłacone - można je samodzielnie dostosować
Wydruk listy - lista wszystkich kontrahentów zawierająca kolumny aktywne w oknie KONTRAHENCI
Wydruk pozycji - zebrane w jednym miejscu wszystkie dane kontrahenta.
Dane adresowe (nazwa i adres) pobierane są z wypełnionej przy kontrahencie pozycji Nazwa i adres do korespondencji (zakładka Inne). Jeśli pole to jest niewypełnione wtedy drukuje się główna Nazwa i adres kontrahenta.