|
KASA / BANK | |
1. Rozpoczynając pracę, dla każdej kasy i dla każdego rachunku bankowego, z których korzystamy w firmie, wprowadzamy osobne definicje raportów kasowych (gotówka) w menu Ustawienia-Definicje dokumentów i raportów bankowych (przelewy) w danych firmy na zakładce Przelewy. 2. Klikając w oknie głównym w przycisk
|
|
3. Naciskając Enter na wprowadzonym raporcie przechodzimy do okienka Pozycje raportu..., gdzie możemy wprowadzać konkretne wpłaty i wypłaty. Po naciśnięciu Insert wybieramy KP (wpłata gotówki), KW (wypłata gotówki) lub Inny (na raporcie bankowym Przychód/Rozchód/Inny) - po wyborze kontrahenta przechodzimy na zakładkę DOKUMENTY, naciskając Ctrl Enter w kolumnie Opis... otwieramy okno Rozrachunki i wybieramy dokument, którego dotyczy wprowadzana płatność. 4. Odpowiedni dekret generuje się automatycznie na zakładce DEKRET na podstawie definicji raportu oraz wybranego kontrahenta. |
|
NALEŻNOŚCI I ZOBOWIĄZANIA | |
1. Stan rozrachunków z wybranym kontrahentem można znaleźć w oknie KONTRAHENCI po kliknięciu w przycisk 2. Szczegółowe zestawienie należności i zobowiązań dostępne jest w menu drukowania F2 w oknie KSIĘGA HANDLOWA. 3. Przeterminowane należności można windykować. Windykacja należności obejmuje wystawianie przypomnień i wezwań do zapłaty do
przeterminowanych faktur oraz not odsetkowych do faktur zapłaconych po terminie. Jeśli chcemy
skorzystać z windykacji dla jednej, wybranej faktury, wystarczy odszukać odpowiedni wpis
w księdze i wywołać z menu pomocniczego (prawy klawisz myszy) polecenie Windykacja należności. Natomiast
jeśli chcemy skorzystać ze zbiorczej windykacji wszystkich przeterminowanych faktur, klikamy
w przycisk |