Bilans - definicja

,    - INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - PARAMETRYZACJA SYSTEMU - Definicje raportów

Program umożliwia wydruk bilansu. Aby jednak tworzyć taki raport, należy wcześniej ustalić jakie konta i w jaki sposób wpływają na jego zawartość. W tym celu w menu Ustawienia - Definicje raportów należy zdefiniować raport o nazwie Bilans.

W oknie BILANS wprowadzamy:

UWAGI:

  1. Znacznie łatwiej i szybciej jest przypisać rubryki dokumentów do kont najwyższych poziomów (tzn. poziomów 1,2,...), bo jest ich po prostu mniej. Jeśli jakieś konto podrzędne ma nie wchodzić do tej rubryki co jego konto syntetyczne nadrzędne, można po prostu przypisać mu tę rubrykę na minus.

  2. Prawidłowe zdefiniowanie Bilansu zapewni możliwość sporządzenia elektronicznego Sprawozdania finansowego (patrz INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - KSIĘGA HANDLOWA - Zamknięcie roku - Elektroniczne sprawozdania finansowe).