Księgowanie dokumentów wystawionych w module R2faktury

,    - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - KSIĘGA HANDLOWA - Import danych

Gdy program R2fk pracuje jako moduł systemu R2firma import dokumentów jest zbędny. Zamiast importu wykonuje się księgowanie dokumentów wystawionych w module R2faktury.

Aby dokumenty Pz i faktury wystawione w module R2faktury pojawiły się w księdze, należy uruchomić moduł R2fk, następnie w oknie KSIĘGA HANDLOWA wywołać funkcję Dokumenty do zaksięgowania (wystawione w module R2faktury) i podświetlić wybrane dokumenty lub zaksięgować wszystkie dokumenty widoczne w oknie:


Przed naciśnięciem przycisku można przyciskiem  F4 wywołać okno WŁAŚCIWOŚCI umożliwiające ustawienie filtru na dokumenty, które chcemy zaksięgować (grupa FILTR) oraz sposobu księgowania tych dokumentów (grupa USTAWIENIA):

UWAGI:

  1. Standardowo data wpisu w importowanych dokumentach ustawia się tak jak data wystawienia faktury/PZ. Jeśli w związku z charakterem prowadzonej działalności wystawiamy faktury z datą sprzedaży z innego miesiąca niż data wystawienia i chcemy je zaksięgować z datą wpisu taką jak data sprzedaży, to w module R2faktury w oknie FAKTURY takie dokumenty powinny mieć włączony parametr Księgowany wg daty sprzedaży (zakładka FK). Pole to można zaznaczyć bezpośrednio na danym dokumencie lub w definicji dokumentu (zakładka Zawartość), jeśli wszystkie faktury mają być księgowane w ten sposób.

  2. Sposób księgowania paragonów i faktur nieterminowych (zapłaconych gotówką lub w inny sposób od razu w dniu wystawienia) zależy od parametru Eksport danych do programu księgowego określonego na zakładce Inne w konfiguracji programu R2faktury (patrz INSTRUKCJA ADMINISTRATORA programu R2faktury PARAMETRYZACJA SYSTEMU - Konfiguracja).

  3. Zaksięgowane dokumenty zostaną po stronie modułu R2faktury oznaczone jako Zaksięgowane, czyli w oknie FAKTURY w każdym zaksięgowanym dokumencie na zakładce Pozycja w prawym dolnym rogu zostanie zaznaczone pole Zaksięgowany. Zaksięgowanych dokumentów nie można poprawiać ani usunąć.

  4. Zaksięgowane dokumenty zostaną po stronie modułu R2fk oznaczone jako wprowadzone automatycznie, czyli w oknie KSIĘGA HANDLOWA w każdym zaksięgowanym dokumencie na zakładce Pozycja obok Numeru dowodu zostanie zaznaczone pole Automatycznie. Zaksięgowanych dokumentów nie można poprawiać. Jeśli konieczna będzie poprawa dokumentu zaksięgowanego automatycznie należy najpierw usunąć go z modułu R2fk, następnie poprawić w module R2faktury i ponownie automatycznie zaksięgować.

  5. W oknie DOKUMENTY DO ZAKSIĘGOWANIA nie są widoczne faktury uproszczone. Dokumenty tego typu będą pominięte podczas automatycznego księgowania, należy je zaksięgować ręcznie bezpośrednio w module R2fk.