Właściwości

Rozpoczęcie pracy

Po naciśnięciu w każdym oknie z danymi przycisku lub klawisza F4 pojawi się okienko Właściwości umożliwiające określenie uporządkowania kolejnych wpisów oraz zakres widocznych danych.

Standardowo możemy określić:

UWAGA. Jeśli zawartość okna wywoływana jest w formie listy wyboru (np. składniki akordu) to możemy ustawić takie samo uporządkowanie tej listy jak okna pierwotnego, wywołując standardową funkcję okna Ustaw kolejność (prawy klawisz myszy w oknie). Jeśli funkcja ta nie jest dostępna to listy wyboru z zawartością tego okna będą uporządkowane alfabetycznie.

W każdym oknie dostępne są inne standardowe możliwości filtrowania wpisów, właściwe dla danego okna. Przykładowo w oknie z pracownikami możemy wybrać tylko pracowników z danego działu, w ewidencji list płac możemy zobaczyć listy tylko z wybranego rejestru lub tylko wybranego rodzaju.

Wszystkie określone tu ustawienia pamiętane są niezależnie dla każdego użytkownika programu. Klikając w przycisk Domyślne możemy przywrócić ustawienia pierwotne danego okna. Przywrócenie pierwotnych właściwości dla wszystkich okien umożliwia funkcja Domyślne konfiguracje okien z pozycji menu głównego Widok.

Filtry kolumn

Obok filtrowania pozycji, które udostępnia okno wyszukiwania (Ctrl F7), można szybko pokazać te pozycje, których zawartość kolumny przyjmuje odpowiednie wartości. Po najechaniu myszą na wybranę kolumnę tabeli pojawia się przycisk, którego kliknięcie rozwinie okienko z wyszczególnionymi wartościami, jakie przyjmuje dana kolumna. Zaznaczając wybrane pozycje możemy pokazać w oknie tylko te pozycje, których zawartość przyjmuje wskazane wartości.